منطقه در یک نگاه | ۲ مهر ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | ۲ مهر ۱۳۹۹

♦️ منطقه در یک نگاه | ۲ مهر ۱۳۹۹

۱️⃣ سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفت فروش و تحویل نخستین فروند از جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی به امارات، حداقل هفت سال طول می‌کشد.

۲️⃣ وزرای خارجه اردن، مصر، فرانسه، آلمان و نمایندگان اتحادیه اروپا فردا در نشستی در امان پایتخت اردن، راهکارهای روند سازش و دستیابی به صلح فراگیر در منطقه را بررسی می‌کنند.

۳️⃣ خبرگزاری رسمی سودان ضمن اعلام اینکه گفت‌و‌گوهای سه روزه هیئت سودانی با هیئت آمریکایی در امارات به پایان رسیده،‌ خبر داد که در این گفت‌و‌گوها در خصوص صلح کشورهای عربی با تل‌‌آویو صحبت شده است.

۴️⃣ منابع صهیونیستی گزارش دادند که ارتش این رژیم، لغو تمرینات نظامی خود به مدت دو ماه را به دلیل افزایش ابتلا به کرونا، بررسی می‌کند.

۵️⃣ وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن آمار جنایت‌‌های ائتلاف سعودی علیه یمن از مارس ۲۰۱۵ تا آگوست ۲۰۲۰ را منتشر کرد و از شهادت ۱۶۷۷۱ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۶۳۵۹ نفر دیگر خبر داد.

۶️⃣ معاون وزیر رسانه دولت مستعفی یمن با اشاره به آغاز احداث پایگاه‌های نظامی امارات در جزیره سقطری، تأکید کرد که عناصر ابوظبی مانع از ورود شهروندان یمنی به این جزیره می‌شوند.

۷️⃣ رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به افزایش خشونت‌ها در این کشور گفت: برخی از زندانیان طالبان که از سوی دولت آزاده شده بودند، بار دیگر به میدان جنگ بازگشته‌اند.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه