روند رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از بیماری ترامپ

در فاصله یک ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اعلام ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا، آب سردی بر گرمای رقابت‌های انتخاباتی محسوب می‌شود که پس از مناظره دو نامزد اصلی به اوج خود رسیده بود.

♦️ روند رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از بیماری ترامپ

#تحلیل_کوتاه

🔹 در فاصله یک ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اعلام ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا، آب سردی بر گرمای رقابت‌های انتخاباتی محسوب می‌شود که پس از مناظره دو نامزد اصلی به اوج خود رسیده بود. این اتفاق سوالات بسیاری را در مورد روند انتخابات و سونوشت آن مطرح کرده است. در این راستا نکات زیر را می‌توان ذکر کرد:

🔹 شاید برخی این فرضیه را مطرح کنند که اعلام مبتلا شدن ترامپ به کرونا پروژه‌ای از سوی خود وی برای منحرف کردن اذهان از مناظره‌ای بوده است که چندان مطابق میل وی پیش نرفته است و یا ترامپ به دنبال این بوده است با برانگیختن احساسات بخشی از رأی‌دهندگان و سپس با اعلام بهبودی کامل و غلبه بر این بیماری خود را به عنوان یک قهرمان نشان دهد. حتی با فرض درست بودن این فرضیه به نظر نمی‌رسد این سناریو تاکنون به اهداف خود رسیده باشد و یا در روزهای آتی برسد.

🔹 چرا که اولاً ترامپ در ماه‌های گذشته به نوعی خود را مصون از این بیماری جلوه می‌داد و دستوالعمل‌های بهداشتی را نیز چندان رعایت نمی‌کرد. اعلام ابتلا به کرونا دقیقاً عکس تصویری است که وی سعی داشته از خود نشان دهد. به نظر می‌رسد اکثر مردم آمریکا ابتلای وی را قابل پیشگیری و ناشی از بی‌احتیاطی ترامپ می‌دانند. بنابراین این موضوع بیشتر آسیب‌پذیری وی را در ذهن مردم آمریکا و به خصوص طرفداران وی متبادر می‌کند و این چیزی نیست که ترامپ به دنبال آن باشد.

🔹 ثانیاً اگر ترامپ قصد داشته باشد از توصیه‌های پزشکان پیروی کرده و خود را برای روزهای متمادی در قرنطینه نگه دارد بهترین زمان برای تبلیغات انتخاباتی را از دست‌ می‌دهد. آن هم در شرایطی که وی نیاز مبرمی به تبلیغات میدانی در ایالت‌هایی دارد که رقابت بسیار نزدیک بوده و در سال ۲۰۱۶ در آن ایالت‌ها به پیروزی رسیده است، ایالت‌هایی همچون پنسیلوانیا، فلوریدا، اوهایو و آیوا. نظرسنجی‌های اخیر ترامپ را در پنسیلوانیا و فلوریدا عقب‌تر از جو بایدن نشان می‌دهد و شکست در این ایالات تا حدود بسیاری به منزله خداحافظی با کاخ سفید خواهد بود.

🔹 نظر‌سنجی‌های پس از مناظره اخیر حاکی از وضعیت دشوار ترامپ در انتخابات دارد. اعلام خبر ابتلا به کرونا شرایط انتخابات را برای وی پیچیده‌تر می‌کند. تغییر روند انتخابات تنها با بازگشت هر چه سریعتر وی به کارزار انتخاباتی و عملکرد بسیار بهتر در دو مناظره پیش‌رو میسر است.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه