تبعات ابتلای ترامپ به کرونا از نگاه اندیشکده اروپایی

اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی در یادداشتی، ابتلای رییس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا را «سورپرایز اکتبر» خوانده است. نویسنده معتقد است این مسأله فراتر از یک مسأله فردی و حتی ملی برای آمریکایی‌ها، تبعاتی در سطح جهانی دارد.

♦️ تبعات ابتلای ترامپ به کرونا از نگاه اندیشکده اروپایی

 

📝#گزارش_کوتاه

🔹 اندیشکده شورای روابط خارجی اروپایی در یادداشتی، ابتلای رییس‌جمهور آمریکا به ویروس کرونا را «سورپرایز اکتبر» خوانده است. نویسنده معتقد است این مسأله فراتر از یک مسأله فردی و حتی ملی برای آمریکایی‌ها، تبعاتی در سطح جهانی دارد.

🔹 گزارش در ادامه می‌افزاید گرچه طبق قانون اساسی آمریکا، دولت فدرال حتی در صورت مرگ رییس‌جمهور با مشکل جانشینی روبرو نمی‌شود اما مورد ترامپ به دلیل رفتارها و مواضع غیرمعمول و پیش‌بینی‌ناپذیر او، اهمیت می‌یابد. زیرا جانشین او، حتی از جمهوری‌خواهان قطعاً رویکردی متفاوت دارد. این یادداشت تبعات بیماری ترامپ را چنین برمی‌شمارد:

۱️⃣ ابراز ترحم‌ها لزوماً به تقویت کمپین ترامپ منتهی نمی‌شود. زیرا وجهه اصلی او از نمایش اقتدار و روحیه تهاجمی‌اش برمی‌خیزد و نه از مظلوم‌نمایی و کسب همدردی. این خشم ترامپ را بیشتر برمی‌انگیزد.

۲️⃣ ترامپ با توییت‌های خود در دوران بستری و قرنطینه، به نفرت‌پراکنی علیه رقبای داخلی و حتی جهانی و اتهام‌زنی به آنان به عنوان عوامل ابتلایش پرداخت و زمینه‌های تحریک حامیانش به آشوب‌افکنی در صورت شکست را فراهم می‌کند.

۳️⃣ ترامپ پس از خروج از قرنطینه ممکن است در مناظره‌ها بایدن را به ویروس مبتلا سازد و این به آشفتگی بیشتر در کشور و تشدید دوقطبی‌های سیاسی میان احزاب خواهد انجامید و سرنوشت انتخابات را نیز با ابهام روبرو می‌سازد.

🔸 به نظر می‌رسد مهم‌ترین پیامد ابتلای ترامپ به این بیماری، ابهام‌آفرینی درباره سرنوشت انتخابات باشد. اکنون این پرسش مطرح است که آیا توقف موقت حملات مستقیم کمپین بایدن به ترامپ و در نتیجه آتش‌بس مقطعی میان دو اردوگاه به افول رقابت‌ها پس از بهبود ترامپ خواهد انجامید، یا آتش منازعات انتخاباتی را شعله‌ورتر خواهد ساخت؟

منبع

(https://www.ecfr.eu/article/commentary_three_dangers_trumps_covid_poses_the_world)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه