منطقه در یک نگاه ( ۱۱ آبان ۱۳۹۹)

منطقه در یک نگاه ( ۱۱ آبان ۱۳۹۹)

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۱ آبان ۱۳۹۹

۱️⃣ محمدجواد ظریف با بیان اینکه طرح ایران برای حل مناقشه قره‌باغ فقط مربوط به آتش‌بس موقت نیست، گفت: به اطلاع مقامات آذربایجان، ارمنستان، روسیه و ترکیه رسانده‌ایم که حضور تروریست‌ها در نزدیکی مرزهایمان را تحمل نخواهیم کرد.

۲️⃣ برخی منابع خبری سومالی از اعمال فشار دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر این کشور برای سازش با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

۳️⃣ نخست‌وزیر ارمنستان بار دیگر مدعی شد که این کشور دلایل قطعی از حضور عناصر مسلح سوریه در جمهوری آذربایجان در دست دارد.

۴️⃣ «رسول راضی» از رهبران ائتلاف دوله القانون در استان «المثنی» عراق بر مخالفت با روند سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در عراق تاکید کرد و گفت که این امر به هدررفت آب‌های زیرزمینی منجر می‌شود.

۵️⃣ منابع یمنی از وقوع درگیری بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و نیروهای وابسته به امارات در استان أبین واقع در جنوب یمن خبر دادند.

۶️⃣ همزمان با شصت‌وششمین سالگرد استقلال الجزائر از فرانسه، مردم این کشور صبح امروز برای تغییر در قانون اساسی بر جای مانده از دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» پای صندوق‌های رأی رفتند.

۷️⃣ «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد، به منظور اعلام حمایت مستحکم این کشور از جمهوری آذربایجان در موضوع منازعه قره‌باغ کوهستانی، به باکو سفر کرد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه