سیاست جو بایدن در حمایت از صهیونیسم

بایدن در یادداشتی در نشریه یهودی «جوویش تلگراف» خود را نسبت به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی متعهد دانست.

♦️ سیاست جو بایدن در حمایت از صهیونیسم

 

📝#گزارش_کوتاه

🔷 بایدن در یادداشتی در نشریه یهودی «جوویش تلگراف» خود را نسبت به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی متعهد دانست. وی این یادداشت را با اشاره‌ای به کشته‌شدن ۱۱ تن از یهودیان در کنیسه «درخت زندگی» در ایالت پنسیلوانیا در آبان ۱۳۹۷ آغاز کرد و با اشاره به ادعای کشتار یهودیان در هولوکاست، از لزوم «بیان حقیقت، پیگیری عدالت، ترمیم صلح و عدم سکوت در برابر شر» سخن گفته است.

🔷 او از ضرورت مبارزه با یهودستیزی و حفظ جان اقلیت یهودی آمریکا در برابر نژادپرستی و هم‌چنین ویروس کرونا در دولت احتمالی‌اش یاد کرد و سعی کرد گرایش‌های نژادپرستانه رقیب جمهوری‌خواهش را موجب حوادثی از جنس کشتار کنیسه «درخت زندگی» قلمداد کند.

🔷 نامزد دموکرات در بخش پایانی یادداشتش به اتحاد ناگسستنی دولتش با رژیم صهیونیستی اشاره کرد. وی اضافه کرده است نسبت به دو مسأله «حفظ امنیت اسراییل» و «دفاع از مشروعیت» این رژیم در مجامع جهانی تعهدی قاطعانه خواهد داشت. بایدن با تکرار ادعای تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای، مقابله با این تلاش ادعایی را اقدام مهمی در جهت «امنیت پایدار» رژیم اشغال‌گر قدس تلقی می‌کند.

🔶 به نظر می‌رسد علاوه بر تلاش برای جلب حمایت یهودیان آمریکا و هم‌چنین لابی‌های صهیونیستی برای پیروزی در انتخابات از منظر تاکتیکی، باید از منظر راهبردی نیز اشاره داشت که حزب دموکرات، روابطی عمیق با رژیم صهیونیستی دارد. استراتژی دموکرات‌ها در قبال امنیت رژیم صهیونیستی، کسب حمایتی گسترده‌تر در بین اعضای دائم شورای امنیت نسبت به منافع این رژیم خواهد بود.

🔶 با توجه به اهمیت بیت‌المقدس برای رژیم صهیونیستی، بعید است که دولت بایدن نیز اقدامی در بازگشت سفارت آمریکا از بیت‌المقدس به تل‌آویو صورت دهد ولی به نظر می‌رسد سعی خواهد نمود تا بلندی‌های جولان را بار دیگر به قطعنامه‌های شورای امنیت ارجاع دهد. هم‌چنین تلاش برای ازسرگیری مذاکرات میان تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی در راستای طرح «دو دولت»، مؤلفه دیگر رویکرد دولت بایدن در خصوص مسأله فلسطین خواهد بود.

منبع

(https://www.jta.org/2020/10/27/opinion/joe-biden-2-years-after-the-tree-of-life-shooting-the-world-feels-dark-we-must-be-the-light)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه