منطقه در یک نگاه | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 19 آبان 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۹ آبان ۱۳۹۹

 

۱️⃣ «انور قرقاش»، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، ایران و ترکیه را به مداخله منطقه‌ای متهم کرد و گفت، کشورها باید به حاکمیت ملی یکدیگر احترام بگذارند.

 

۲️⃣ منابع آگاه از سفر دوره‌ای قریب‌الوقوع «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و در رأس آن‌ها عربستان سعودی و کویت خبر دادند.

 

۳️⃣ رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در صورت مواجهه کشورش با تهدید، ممکن است از ترکیه کمک نظامی بگیرد.

 

۴️⃣ «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح فلسطین و نزدیک به «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در توییتی نوشت: پیروزی بایدن خطرات ائتلاف «ترامپ» و «نتانیاهو» برای مسئله فلسطین را محدود و افق‌ها برای مسیر صلح جدید بر اساس راهکار دو دولتی را باز می‌کند.

 

۵️⃣ در پی انفجار یک بسته انفجاری در میان نیروهای الحشد الشعبی و پلیس حفاظت از تاسیسات نفتی استان صلاح الدین عراق، دو نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.

 

۶️⃣ نخست‌وزیر فلسطین با اشاره به استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی، گفت که ۷۵۰ هزار شهرک‌نشین در اراضی فلسطینی از جمله قدس سکونت دارند.

 

۷️⃣ براساس برخی گزارش‌ها، تیم میدانی وابسته به نیروهای «طارق عفاش» مورد حمایت امارات در حال جمع‌آوری امضا از ساکنان مناطق واقع در حدفاصل بین «الجاح و باب‌المندب» با هدف موافقت با جداسازی ادارات جنوبی ساحل غربی از دو استان الحدیده و تعز است.

 

#منطقه_در_یک_نگاه 

 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه