اختلافات در اتحادیه اروپا پیرامون استقلال از آمریکا

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در تازه‌ترین اظهارنظر خود پیرامون تحولات سیاسی آمریکا گفته است هر کسی که در کاخ سفید باشد، اتحادیه اروپا نباید تلاش خود برای استقلال استراتژیک را تغییر دهد.

♦️ اختلافات در اتحادیه اروپا پیرامون استقلال از آمریکا

 

🔹 امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در تازه‌ترین اظهارنظر خود پیرامون تحولات سیاسی آمریکا گفته است هر کسی که در کاخ سفید باشد، اتحادیه اروپا نباید تلاش خود برای استقلال استراتژیک را تغییر دهد. این اظهارات می‌تواند پاسخی باشد به مقاله چندی پیش وزیر دفاع آلمان که نوشته بود اروپا همچنان به آمریکا نیاز دارد.

🔹 این مقام آلمانی اضافه کرده بود تصورات پیرامون استقلال استراتژیک اروپا باید پایان یابد، اروپایی‌ها قادر نخواهند بود نقش حیاتی آمریکا در تأمین امنیت را با چیز دیگری جایگزین کنند.

🔹 این در حالی است که مکرون در مصاحبه اخیر خود گفته است آمریکا تنها در صورتی به ما به عنوان متحد احترام خواهد گذاشت که ما مشتاق و جدی باشیم و حاکمیت داشته باشیم.

🔹 مکرون ادامه داده است: «من فکر می‌کنم سوءبرداشت تاریخی وجود دارد… خوشبختانه اگر درست فهمیده باشم صدراعظم (آنگلا مرکل) چنین نقطه نظری را بیان نکرده‌اند.»

منبع

(https://www.politico.eu/article/emmanuel-macron-annegret-kramp-karrenbauer-defense-europe-strategic-autonomy/?utm_source=RSS_Feed&utm_medium=RSS&utm_campaign=RSS_Syndication)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه