توصیه المانیتور به گفتگوی بایدن با رهبران عربستان و امارات درباره ایران

تارنمای خبری-تحلیلی المانیتور در یادداشتی ضمن نقد روابط شخصی ترامپ و دامادش با حاکمان سعودی، به دولت بایدن توصیه می‌کند که به سرعت گفتگو با رهبران امارات و عربستان را در خصوص موضوعات مرتبط با ایران و از طریق وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا آغاز کند.

♦️ توصیه المانیتور به گفتگوی بایدن با رهبران عربستان و امارات درباره ایران

 

#گزارش_کوتاه

🔷 تارنمای خبری-تحلیلی المانیتور در یادداشتی ضمن نقد روابط شخصی ترامپ و دامادش با حاکمان سعودی، به دولت بایدن توصیه می‌کند که به سرعت گفتگو با رهبران امارات و عربستان را در خصوص موضوعات مرتبط با ایران و از طریق وزارت خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا آغاز کند.

🔷 نویسنده به نگرانی برخی تحلیل‌گران از اقدام نظامی آمریکا علیه ایران در دو ماه باقی‌مانده تا پایان ریاست‌جمهوری‌ ترامپ اشاره کرده و آن را خطایی بسیار بزرگ می‌شمارد که ضمن نابودی برجام، امکان هر گونه صلح، ثبات و رشد در غرب آسیا را نیز منتفی خواهد کرد.

🔷 به تعبیر این یادداشت، نبرد با ایران بدترین گزینه است در حالی که گزینه صحیح ولی دشوار، دیپلماسی است. نبرد با ایران تنها به افزایش وابستگی اقتصادی کشورهای منطقه به نفت، انسداد داخلی و آغاز دور تازه‌ای از ناامنی در عراق و لبنان خواهد انجامید.

🔷 در این یادداشت آمده که اقدام احتمالی دولت آمریکا در شناسایی انصارالله به عنوان گروهی تروریستی، دروازه صلح را در یمن خواهد بست و امنیت مرزهای عربستان را نیز بیشتر به خطر می‌اندازد. مسأله‌ای که بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی از سوی این کشور تأثیر منفی خواهد گذاشت.

🔶 با توجه به یادداشت المانیتور به نظر می‌رسد تیم سیاست خارجی جو بایدن پیش از مراسم تحلیف، تماس‌هایی را با رهبران عربستان و امارات آغاز کنند. توصیه به آنان جهت آغاز گفت‌وگوها درباره جنگ یمن و هم‌چنین مباحث مرتبط با وضعیت نیروهای نظامی آمریکا در منطقه می‌تواند از محورهای اصلی این گفت‌وگو باشد.

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/11/time-talk-iran-biden-diplomacy-trump-war-prospects-rouhani.html#ixzz6e9yv4cdV)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه