دستورالعمل مذاکرات با ایران به روایت مشاور ارشد جو بایدن(۱)

روز گذشته توماس فریدمن ستون‌نویس روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به جو بایدن توصیه کرده بود آمریکا به جای بازگشت به برجام، باید ابتدا به سایر موضوعات مورد مناقشه از جمله در حوزه‌های منطقه‌ای و موشکی بپردازد.

 

♦️ دستورالعمل مذاکرات با ایران به روایت مشاور ارشد جو بایدن

🔹 روز گذشته توماس فریدمن ستون‌نویس روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به جو بایدن توصیه کرده بود آمریکا به جای بازگشت به برجام، باید ابتدا به سایر موضوعات مورد مناقشه از جمله در حوزه‌های منطقه‌ای و موشکی بپردازد. ایلان گلدنبرگ از مشاوران نزدیک جو بایدن در پاسخ به فریدمن، ضرورت بازگشت آمریکا به برجام برای پیگیری سایر مسائل را مطرح کرده است. گلدنبرگ نوشته است:

🔹 «برای مذاکره، شما علاوه بر اهرم فشار به شریکی برای مذاکره نیاز دارید. اینکه گفته شده است ما اهرم جدید داریم بسیار خوب است اما در عمل، شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید چراکه ایرانی‌ها به شما اعتماد ندارند و شما چهار سال دیگر خواهید داشت که تحریم اعمال می‌کنید بدون اینکه نتایجی به دست آید.

🔹 بازگشت متقابل به برجام (یا اگر میسر نبود توافق مقدماتی) بهترین راه برای آغاز مجدد فرایندی است که اعتماد، بازسازی شده و شما بتوانید مذاکرات بیشتر بر سر سایر مسائل را آغاز کنید.»

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه