منطقه در یک نگاه |۱۵ آذر ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه |15 آذر 1399

♦️ منطقه در یک نگاه |۱۵ آذر ۱۳۹۹

۱️⃣ وزیر خارجه عمان گفته معاون وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به مسقط پیشنهاد قرار دادن انصارالله یمن در فهرست «تروریستی» کشورش را مطرح کرده است.

۲️⃣ وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به سیاست‌های اشغالگری رژیم صهیونیستی در خاک فلسطینیان، خواستار توقف اقدامات یکجانبه این رژیم در کرانه باختری شد.

۳️⃣ ارتش سودان که اتیوپی را به اشغال بخش‌هایی از مناطق مرزی خود متهم می‌کرد، پس از گذشت ۲۵ سال، موفق شد بخش وسیعی از منطقه کشاورزی مورد منازعه مرزی با اتیوپی را زیر کنترل درآورد.

۴️⃣ یک نماینده فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان گفت، از کسانی که این جنبش را به دست داشتن در انفجار بندر بیروت متهم کردند، شکایت شده است.

۵️⃣ وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ارتباط با حل بحران با قطر گفت که ریاض در مسیر حل این بحران پیش می‌رود و امیدوار است که بحران به‌زودی حل و فصل شود.

۶️⃣ سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با اشاره به اینکه بازگشت به مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی به منزله شکست طرح ملی است، بر ضرورت تحقق وحدت ملی تأکید کرد.

۷️⃣ سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق با رد ادعاهای یک مقام صهیونیست، گفت که تل‌آویو هیچ منافع و اتباعی در کردستان عراق ندارد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه