کارشناس آمریکایی: آمریکا در برابر ایران بازدارندگی استراتژیک ندارد

اکانت رسمی فرماندهی استراتژیک آمریکا، در توئیتی دلایل نیاز این کشور به بازدارندگی استراتژیک در برابر ایران را در سه مورد، فهرست کرده است.

♦️ کارشناس آمریکایی: آمریکا در برابر ایران بازدارندگی استراتژیک ندارد

🔹 اکانت رسمی فرماندهی استراتژیک آمریکا، در توئیتی دلایل نیاز این کشور به بازدارندگی استراتژیک در برابر ایران را در سه مورد، فهرست کرده است: «نبود شفافیت، داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتمی و تمایلات ضدآمریکایی و داشتن روابط اثبات شده با تروریسم.»

🔹 جفری لوئیس محقق مسائل ایران در موسسه میدلبوری، در پاسخ به این توئیت از نبود بازدارندگی استراتژیک آمریکا نوشته است: «هر چقدر بیشتر در مورد این توئیت فکر می‌کنم بیشتر اذیت می‌شوم. ایران با موشک‌های بالستیک به عربستان و پایگاه نظامی آمریکا در عراق حمله کرد. آمریکا کاملاً ناتوان از بازدارندگی بود. بازدارندگی استراتژیک وجود ندارد و یک توئیت احمقانه، آن را ایجاد نمی‌کند.»

🔹 لوئیس اضافه کرده است: «ایران این توانایی را دارد که با استفاده از موشک‌های بالستیک به دوستان ما در منطقه و نیروهایمان در عراق حمله کند و فرماندهی استراتژیک چه کار می‌کند؟ توئیت‌های احمقانه منتشر می‌کند. چرا که ظرفیت‌های واقعی نظامی‌شان بی‌فایده است.»

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه