توصیه اندیشکده شورای روابط خارجی: برقراری روابط شخصی بایدن و کیم جونگ اون

اندیشکده شورای روابط خارجی در یادداشتی به دولت آتی آمریکا توصیه می‌کند برای جلوگیری از تشدید بحران هسته‌ای کره شمالی، سیاست جدیدی در قبال این کشور اتخاذ کند.

♦️ توصیه اندیشکده شورای روابط خارجی: برقراری روابط شخصی بایدن و کیم جونگ اون

 

#گزارش_کوتاه

🔷 اندیشکده شورای روابط خارجی در یادداشتی به دولت آتی آمریکا توصیه می‌کند برای جلوگیری از تشدید بحران هسته‌ای کره شمالی، سیاست جدیدی در قبال این کشور اتخاذ کند. طبق این یادداشت، مذاکره باید بدون پیش‌شرط از سوی آمریکا آغاز شود زیرا مشروط‌شدن گفتگوها و افزایش فشار بر پیونگ‌یانگ صرفاً به توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی می‌انجامد.

🔷 تا زمانی که کره شمالی سلاح هسته‌ای را ضامن بقای حکومت خود بداند، هیچ انگیزه‌ای برای خلع تسلیحات هسته‌ای نخواهد داشت. پس آمریکا باید تضمین نماید که کره شمالی بدون سلاح هسته‌ای نیز می‌تواند امنیت خود را حفظ کرده و کمک‌های اقتصادی خوبی دریافت کند. نزدیکی روابط شخصی با کیم رهبر کره شمالی، با توجه به موقعیت او در ساختار سیاسی این کشور، از این منظر اهمیت می‌یابد.

🔷 به نظر نویسنده، آمریکا پیش‌تر نیز ضمن حفظ نگرش انتقادی به ساختار اتحاد جماهیر شوروی، با دیپلماسی واقع‌گرایانه‌ای توانست مانع بحران هسته‌ای در جریان بحران موشکی کوبا و یا موارد مشابه دیگر شود و فرآیند کاهش تسلیحات هسته‌ای را با این دولت آغاز کند.

🔷 پیشنهاد یادداشت آن است که دولت آمریکا با ارائه کمک‌های بشردوستانه مانند کالاهای درمانی و مواد غذایی چه به صورت مستقل و یا از طریق سازمان ملل، به خصوص در ارتباط با سیل سال جاری کره شمالی و هم‌چنین شیوع کرونا، اعتماد حکومت کره شمالی را برای آغاز مذاکرات هسته‌ای جلب کند.

🔶 به نظر می‌رسد تجربه ناموفق مذاکرات کیم با ترامپ، تأثیر منفی بر اراده کره شمالی در گفتگوهای جدید با آمریکا خواهد داشت و ایالات متحده راه دشواری برای مذاکرات هسته‌ای کره شمالی در پیش دارد.

منبع

(https://www.cfr.org/blog/good-biden-kim-relationship-necessary-avoid-nuclear-crisis?utm_medium=social_owned&utm_source=tw&utm_content=120420)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه