توصیه بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به عربستان: زمان عادی‌سازی با اسرائیل است

بنیاد صهیونیستی «دفاع از دموکراسی‌ها» در یادداشتی به قلم ریچارد گلدبرگ از اعضای سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ به بن‌سلمان ولیعهد عربستان توصیه کرده تا پیش از استقرار دولت بایدن، به عادی‌سازی رابطه عربستان و رژیم صهیونیستی بپردازد.

توصیه بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها به عربستان: زمان عادی‌سازی با اسرائیل است

 

#گزارش_کوتاه

🔹 بنیاد صهیونیستی «دفاع از دموکراسی‌ها» در یادداشتی به قلم ریچارد گلدبرگ از اعضای سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ به بن‌سلمان ولیعهد عربستان توصیه کرده تا پیش از استقرار دولت بایدن، به عادی‌سازی رابطه عربستان و رژیم صهیونیستی بپردازد.

🔹 نویسنده به دو چالش جدی عربستان با دولت بایدن اشاره می‌کند. اول احتمال تأیید طرح توقف فروش تسلیحات به عربستان از سوی کاخ سفید که سال پیش کنگره تصویب ولی ترامپ وتو کرده بود و دوم پیگیری مجازات عاملان قتل جمال‌خاشقچی از سوی وزارت خارجه آمریکا.

🔹 در این یادداشت، بازگشت آمریکا به برجام و دستاوردهای اقتصادی این توافق برای ایران و هم‌چنین مخالفت بایدن و آنتونی بلینکن با تداوم جنگ یمن و سیاست‌های احتمالی دوحزبی در آمریکا برای پایان این جنگ، از دیگر تنش‌های حاکمان سعودی با دولت آتی آمریکا برشمرده شده است.

🔹 پیشنهاد گلدبرگ به عربستان برای غلبه بر این چالش‌ها، عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. او با اشاره به حمایت‌های دولت و کنگره آمریکا از مصر، اردن، امارات، بحرین و سودان پس از برقراری روابط با رژیم صهیونیستی، بیان می‌کند که «وقتی کشوری در خاورمیانه ریسک صلح با اسراییل را بپذیرد، واشنگتن پاسخ حمایت‌آمیزی به آن می‌دهد».

🔹 طبق ادعای این یادداشت، تداوم فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان، تشکیل یک صندوق سرمایه‌گذاری سه‌جانبه سعودی، آمریکایی و اسرائیلی و هم‌چنین مشارکت استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های نوین رژیم صهیونیستی در ساخت شهر نئوم و طرح ۲۰۳۰ عربستان از دستاوردهای عادی‌سازی روابط خواهد بود.

🔸 یادداشت بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها نشان می‌دهد این اندیشکده، خواهان رسمیت یافتن هر چه سریعتر همکاری‌های عربستان و رژیم صهیونیستی علیه ایران است. به نظر می‌رسد نویسنده، فارغ از تبعات این عادی‌سازی برای موقعیت حکام سعودی در جهان اسلام، ایجاد اتحاد عربی-عبری را برای اهداف صهیونیست‌ها در منطقه، ضروری‌تر از هر مسئله دیگر می‌داند.

منبع

(https://www.fdd.org/analysis/2020/12/04/time-is-now-for-saudi-arabia-normalize-israel/?utm_content=buffer9ef71&utm_medium=Twitter+(via+Buffer)&utm_source=twitter.com/fdd&utm_campaign=@FDD+via+Buffer+feed)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه