موعد انحلال خودکار کنست رژیم صهیونیستی فرا رسید

شب گذشته طرح تمدید ضرب‌العجل تصویب بودجه سال‌های 2020 و 2021 رژیم صهیونیستی و در نتیجه جلوگیری از انحلال کنست، رأی نیاورد و به بدین ترتیب در صورتی که شرایط تغییر نکند، نیمه شب سه‌شنبه پارلمان این رژیم به طور خودکار منحل شده و انتخابات پارلمانی زودهنگام در تاریخ 23 مارس 2021 (3 فروردین) برگزار خواهد شد.

موعد انحلال خودکار کنست رژیم صهیونیستی فرا رسید

 

🔹 شب گذشته طرح تمدید ضرب‌العجل تصویب بودجه سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ رژیم صهیونیستی و در نتیجه جلوگیری از انحلال کنست، رأی نیاورد و به بدین ترتیب در صورتی که شرایط تغییر نکند، نیمه شب سه‌شنبه پارلمان این رژیم به طور خودکار منحل شده و انتخابات پارلمانی زودهنگام در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ (۳ فروردین) برگزار خواهد شد.

🔹 طرح مذکور ۴۷ رأی موافق به دست آورد و ۴۹ نماینده نیز به آن رأی منفی دادند. احزاب لیکود و آبی‌و‌سفید گمان می‌کردند این طرح رأی خواهد آورد ولی در نهایت سه نماینده حزب آبی‌و‌سفید و یک نماینده حزب لیکود به آن رأی مخالف دادند.

🔹 پس از رأی‌گیری، نماینده مخالف عضو حزب لیکود اعلام کرد به حزب تازه‌تأسیس «امید جدید» به رهبری گیدئون صعر خواهد پیوست. نتانیاهو نخست‌وزیر با متهم کردن حزب آبی‌و‌سفید به خروج از توافقات قبلی، اعلام کرد از انتخابات نمی‌ترسد و پیروز خواهد شد.

منبع

(https://www.jpost.com/breaking-news/gideon-saar-blasts-netanyahu-gantz-budget-deal-652786)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه