منطقه در یک نگاه | ۲ دی ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 2 دی 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۲ دی ۱۳۹۹

۱️⃣ «هادی العامری»، رئیس ائتلاف الفتح عراق با اشاره به استمرار تحقیقات درباره ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از دولت این کشور خواست به وعده خود درباره اخراج نظامیان آمریکایی عمل کند.

۲️⃣ طالبان در واکنش به اظهارات محمدجواد ظریف درباره خارج نکردن این گروه از لیست تروریستی توسط ایران، با صدور بیانیه‌ای این سخنان را ناآگاهانه و غیرمسئولانه خواند.

۳️⃣ «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا گفت، آمریکا باید روابط مستحکم با همه شرکای خود در اروپا و خاورمیانه را حفظ کند و با هر دو گروه در میز مذاکره در زمینه برجام حاضر شود.

۴️⃣ نیروهای دموکراتیک سوریه در المشیرفه با عناصر تروریستی ارتش ملی سوریه درگیر شدند. حملات توپخانه‌ای بین طرفین همچنان ادامه دارد.

۵️⃣ شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در گزارشی به افزایش ورود گردشگران این رژیم به شهر «دبی» پرداخت و گفت که این شهر به پایتخت تن فروشی در جهان تبدیل شده است.

۶️⃣ «مسعود حقی جاشین» مشاور رئیس‌جمهور ترکیه در امور خارجی، با تأیید گفت‌وگوها با رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، گفت در صورت دریافت چراغ سبز، به زودی سفارتخانه در فلسطین اشغالی را بازگشایی می‌کنند.

۷️⃣ جانشین استاندار «ابیَن» یمن هشدار داد آنچه در این استان در حال وقوع است، بازاستقرار نیروهای «القاعده» است.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه