منطقه در یک نگاه | ۷ دی ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 7 دی 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۷ دی ۱۳۹۹

۱️⃣ میدل ایست نیوز خبر داد که یک هیئت عراقی به ریاست «ابوجهاد الهاشمی» از طرف «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور در سفری از پیش اعلام‌نشده عصر امروز وارد تهران خواهد شد.

۲️⃣ به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی دستور داده واکسن کرونا به اسرای فلسطینی که در زندان‌های این رژیم هستند، تزریق نشود.

۳️⃣ «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان از چهار اکتشاف نفتی و گازی جدید در مناطق مختلف این کشور خبر داد.

۴️⃣ یک مقام مسئول در وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن هشدار داد، هر اقدام سبکسرانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی، منجر به جنگ فراگیر می‌شود و منافع این رژیم و شرکای آن در منطقه هدف مشروع صنعاء خواهند بود.

۵️⃣ «حلوصی آکار» در واکنش به تهدیدات «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی، گفت در صورتی که نظامیان ترکیه مورد حمله قرار بگیرند، نیروهای حفتر «اهداف قانونی» آنکارا در نظر گرفته خواهند شد.

۶️⃣ رسانه‌های عراقی، ظهر امروز از حمله به یک کاروان لجستیک نیروهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا، در بابل خبر دادند.

۷️⃣ «جیمز جفری»، نماینده پیشین رئیس جمهوری امریکا در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش تصریح کرد از مناطق مورد سلطه قسد در سوریه روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید می‌شود.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه