واکنش‌ها به محکومیت فعال سعودی حقوق زنان

به گزارش «الجزیره» به‌رغم انتقاد بین‌المللی از بازداشت و فشار برای آزادی فعال برجسته حقوق زنان، دادگاه تروریسم سعودی «لوژین الحثلول» فعال برجسته حقوق زنان را به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم کرد.

♦️ واکنش‌ها به محکومیت فعال سعودی حقوق زنان

 

🔹 به گزارش «الجزیره» به‌رغم انتقاد بین‌المللی از بازداشت و فشار برای آزادی فعال برجسته حقوق زنان، دادگاه تروریسم سعودی «لوژین الحثلول» فعال برجسته حقوق زنان را به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم کرد.

🔹 روز دوشنبه خبرگزاری سعودی «Sabq» وابسته به دولت سعودی گزارش داد که الحثلول توسط دادگاه به اتهاماتی از جمله تحریک برای تغییر، پیگیری دستور کار خارجی و استفاده از اینترنت برای صدمه زدن به نظم عمومی مقصر شناخته شد.

🔹 خواهرِ خانم الحثلول در بیانیه‌ای گفته: «او با استفاده از قوانین ضد تروریسم، متهم، محاکمه و محکوم شد». و اضافه کرده: «خواهرم تروریست نیست، او یک فعال است. محکوم شدن به دلیل فعالیت‌های این‌چنینی در شرایطی که پادشاهی سعودی به سبب انجام برخی اصلاحات به خود افتخار می‌کند، نمایانگر نهایت ریاکاری است».

🔹 در پی صدور این حکم دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد صدور آن را «عمیقا نگران‌کننده» دانست و خواستار آزادی زودهنگام وی شد.

🔹 همچنین جیک سالیوان که به عنوان مشاور امنیت ملی جو بایدن شناخته می‌شود، این حکم را «ناعادلانه و نگران‌کننده» خواند و افزود که دولت جدید آمریکا «در برابر نقض حقوق بشر در هر کجا که رخ دهد، ایستادگی خواهد کرد».

منبع

(https://www.aljazeera.com/news/2020/12/28/saudi-court-hands-jail-sentence-to-womens-rights-activist)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه