بازتاب اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان در المانیتور

پایگاه خبری-تحلیلی «المانیتور» در گزارشی به بررسی مصاحبه سالانه دبیرکل حزب‌الله لبنان با شبکه المیادین پرداخته است.

♦️ بازتاب اظهارات دبیرکل حزب‌الله لبنان در المانیتور

 

#گزارش_کوتاه

🔸 پایگاه خبری-تحلیلی «المانیتور» در گزارشی به بررسی مصاحبه سالانه دبیرکل حزب‌الله لبنان با شبکه المیادین پرداخته است. در این گزارش تنها به بخش‌هایی از مصاحبه سه ساعته سیدحسن نصرالله پرداخته شده و نگاهی به تیتر این گزارش نشان می‌دهد که تمرکز آن بر روی مذاکرات احتمالی ایران و غرب و ورود آن به مسائل منطقه‌ای است. در ادامه محورهای اصلی این گزارش به‌صورت مختصر ارائه می‌شود:

🔹 المانیتور می‌نویسد: رهبر حزب‌الله مدعی شده این گروه توان موشک‌های نقطه‌زن خود را دو برابر کرده و هر زمان لازم باشد هر نقطه‌ای از فلسطین اشغالی را هدف قرار خواهد داد.

🔹 وی همچنین تاکید کرد که پروژه موشک‌های نقطه‌زن متوقف نشده و نخواهد شد و بر این اساس هرگونه حمله اسرائیل به لبنان با اقدام تلافی‌جویانه مواجه خواهد شد.

🔹 دبیرکل حزب‌الله گفت: «طبق اطلاعات ما، ولیعهد سعودی، موضوع ترور من را در سفر خود به واشنگتن مطرح کرده است».

🔹 سیدحسن نصرالله مجدداً بحث انتقام ترور سردار سلیمانی را مطرح کرد ولی در عین حال ضمن دیوانه نامیدن ترامپ درباره روزهای باقی مانده پایان دوره وی هشدار داد.

🔹 المانیتور در پایان به این بخش از سخنان دبیرکل حزب‌الله نیز اشاره می‌کند که طبق اظهارات حسن روحانی درباره تمایل ایران مبنی بر باز شدن مسیر گفت‌وگوها با دولت آتی آمریکا درباره توافق هسته‌ای، برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای بخشی از این مذاکرات احتمالی آتی نخواهد بود.

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2020/12/hezbollah-israel-missiles-lebanon.html)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه