گزارش رویترز از نقش امارات در دور زدن تحریم‌های نفتی ونزوئلا

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، ایالات متحده در ماه ژوئن و در راستای کارزار فشار حداکثری علیه ونزوئلا تحریم‌هایی را علیه 12 تانکر حمل نفت که محموله‌های ونزوئلا را حمل می‌کردند، اعمال کرد.

♦️ گزارش رویترز از نقش امارات در دور زدن تحریم‌های نفتی ونزوئلا

 

#گزارش_کوتاه

🔹 براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، ایالات متحده در ماه ژوئن و در راستای کارزار فشار حداکثری علیه ونزوئلا تحریم‌هایی را علیه ۱۲ تانکر حمل نفت که محموله‌های ونزوئلا را حمل می‌کردند، اعمال کرد.

🔹 اکنون مشخص شده که یک شرکت ناشناس مستقر در امارات مدیریت چندین تانکر با نام‌های جدید که نفت ونزوئلا را حمل می‌کردند، بر عهده داشته است.

🔹 شرکت «Muhit Maritime FZE» یکی از سه نهاد مستقر در امارات است که توسط رویترز شناسایی شده و در نیمه دوم سال جاری نفت و سوخت ونزوئلا را حمل کرده است. نقش آن‌ها در بررسی اسناد حمل و نقل داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا و همچنین داده‌های حمل و نقل و ردیابی کشتی‌های با هویت جعلی شناخته شده است.

🔹 براین اساس، تانکرهای تحت مدیریت این شرکت‌ها از ماه ژوئن، میلیون‌ها بشکه نفت تولیدشده توسط شرکت دولتی «Petroleos de Venezuela SA» یا «PDVSA» را حمل کرده‌‌اند.

🔹 طبق ادعای رویترز سه شرکت مورد بحث با نام‌های Muhit Maritim Issa و Shipping Fze و Asia Charm Ltd به نامه‌های ارسال شده این خبرگزاری به جهت شفاف شدن این ماجرا هرگز پاسخ نداده‌اند. همچنین رویترز موفق نشده صاحبان اصلی این سه شرکت را شناسایی کند و البته جزئیاتی در این رابطه در بانک‌های اطلاعاتی امارات نیز وجود ندارد.

🔹 رویترز تاکید می‌کند که در ماه نوامبر نیز گزارش داده که شرکت‌های ناشناس خریداران عمده نفت ونزوئلا هستند که بیشترین خرید در این راستا نیز توسط یک شرکت مستقر در مسکو انجام شده است.

🔹 وزارت خارجه آمریکا نیز به یافته‌های این گزارش واکنش نشان داده و بیان کرده که واشنگتن به شرکت‌هایی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند، هشدار جدی داده است.

🔹 رویترز اذعان می‌کند که مقامات امارات بیان نداشته‌اند که تحقیقات جامعی در ارتباط با این سه شرکت در حال انجام است ولی بر تعهد امارات مبنی بر محافظت از یکپارچگی سیستم مالی جهانی تاکید کرده‌اند.

منبع

(https://www.reuters.com/article/idUSKBN2930Y6)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه