هشدار کارشناسان درباره حمله «بی‌ملاحظه» ترامپ به ایران

به گزارش «الجزیره انگلیسی» سخنان «تهاجمی» دولت ترامپ ترس از رویارویی احتمالی با ایران را قبل از استقرار بایدن افزایش داده است و ترامپ می‌تواند در آخرین روزهای حضور خود، اقدامات نظامی «بی‌پروا» علیه ایران انجام دهد.

♦️ هشدار کارشناسان درباره حمله «بی‌ملاحظه» ترامپ به ایران

 

#گزارش_کوتاه

🔸 به گزارش «الجزیره انگلیسی» سخنان «تهاجمی» دولت ترامپ ترس از رویارویی احتمالی با ایران را قبل از استقرار بایدن افزایش داده است و ترامپ می‌تواند در آخرین روزهای حضور خود، اقدامات نظامی «بی‌پروا» علیه ایران انجام دهد.

🔸 دنی پستل، دستیار مدیر مرکز مطالعات بین‌المللی و منطقه‌ای در دانشگاه نورث وسترن، گفت: ترامپ زیر فشار متحدان اصلی در خاورمیانه برای اقدام علیه ایران است. پستل، ترامپ را «حیوانی زخمی» توصیف کرد که ممکن است غیر منتظره‌ترین اقدام او هنوز در راه باشد.

🔻 دولت بایدن

🔸 این گزارش می‌افزاید با اینکه مقامات ایران وعده «انتقام سخت» برای ترور سردار سلیمانی را داده‌اند ولی کارشناسان با توجه به روی کار آمدن قریب الوقوع بایدن و وعده او مبنی بر تعامل دیپلماتیک با ایران، بعید می‌دانند تهران بهانه‌ای به ترامپ برای آغاز درگیری نظامی بدهد.

🔻 جنگ انتخابی

🔸 با اینکه پنتاگون پنجشنبه اعلام کرد ناو هواپیمابر نیمیتز را از خلیج فارس خارج کرده و برخی مقام‌های آمریکایی آن را به عنوان نشانه کاهش تنش منطقه‌ای تفسیر کرده‌اند، اما نگرانی‌ها همچنان پابرجاست؛ چرا که ترامپ هنوز نتیجه انتخابات را نپذیرفته و ماه پیش نیز گزینه حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است.

🔸 در این راستا تریتا پارسی، معاون اجرایی اندیشکده‌ای در واشنگتن گفته حامیان اصلی ترامپ یعنی مسیحیان انجیلی و صهیونیست‌ها به ترامپ برای رویایی با ایران فشار می‌آورند.

🔻 لحظه سرنوشت‌ساز

🔸 باربارا اسلاوین، مدیر ابتکار آینده ایران در شورای آتلانتیک معتقد است با توجه به حجم انتقال نیرو و تجهیزات به منطقه، تهدید جنگ همچنان ادامه دارد و این درگیری اوج سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری آمریکا علیه ایران خواهد بود.

🔸 کارشناس دیگری نیز با اذعان به اهمیت دیپلماسی برای تهران و واشنگتن، تاکید کرد: «من فکر می‌کنم این یک لحظه بسیار حساس در روابط آمریکا و ایران است که در آن امکان دارد فرصتی برای حذف جنگ از معادله و یافتن یک راه حل دیپلماتیک حداقلی برای منازعات وجود داشته باشد.»

منبع

(https://www.aljazeera.com/news/2021/1/2/trump-may-launch-reckless-attack-iran-experts-fear)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه