وضعیت مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتخاب مجدد نانسی پلوسی

روز یکشنبه، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر به این سمت برگزیده شد. وی توانست 216 رأی نمایندگان را کسب کند و رقیب وی کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت مجلس نیز 209 رأی به دست آورد.

♦️ وضعیت مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتخاب مجدد نانسی پلوسی

#تحلیل_کوتاه

🔸 روز یکشنبه، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، بار دیگر به این سمت برگزیده شد. وی توانست ۲۱۶ رأی نمایندگان را کسب کند و رقیب وی کوین مک‌کارتی رهبر اقلیت مجلس نیز ۲۰۹ رأی به دست آورد.

🔹 حزب دموکرات، در انتخابات اخیر مجلس نمایندگان، ۱۱ کرسی خود را از دست داد و هم‌اکنون نیز اکثریت شکننده‌ای (۲۲۲ کرسی در مقابل ۲۱۲ کرسی) را در اختیار دارد که نشان‌دهنده کار سخت پلوسی در پیشبرد طرح‌ها و لوایح مدنظر دموکرات‌ها است. به خصوص که درون حزب نیز شکاف جدی مشاهده می‌شود و چپ‌گرایان حزب که در انتظار فرصت مناسب برای ارائه طرح‌هایی مانند بیمه جامع و همگانی هستند، پلوسی را گزینه ایده‌آل خود تلقی نمی‌کنند.

🔹 انتخابات امروز ایالت جورجیا برای دو کرسی سنا نیز که مشخص خواهد کرد دموکرات‌ها و یا جمهوری‌خواهان، کدام‌یک، اکثریت این نهاد را در اختیار خواهند داشت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سنای جمهوری‌خواه در کنار کاخ سفید دموکرات به منزله چالش فرسایشی دو حزب برای طرح‌ها و لوایح خواهد بود. در صورت کنترل سنا توسط دموکرات‌ها، نانسی پلوسی، با فشار بیشتر از سوی بدنه حزب دموکرات برای ارائه طرح‌های مورد علاقه آنها مواجه خواهد شد.

🔹 دوره دوساله ریاست پلوسی بر مجلس نمایندگان، سال ۲۰۲۲ پایان می‌پذیرد و به احتمال زیاد، وی در آن تاریخ، بازنشسته خواهد شد. انتخابات پاییز گذشته، نشان داد که دموکرات‌ها وضعیت شکننده‌ای در بسیاری از ایالات دارند و جمهوری‌خواهان از شانس خوبی برای کنترل مجدد مجلس نمایندگان برخوردارند. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد دونالد ترامپ مایل است پس از دوره ریاست‌جمهوری خود، همچنان حرف اول را در حزب جمهوری‌خواه بزند، انتخابات دوسال آینده می‌تواند به سکوی پرش مجدد ترامپ بدل شود.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه