کشته شدن ۱۰۰ غیرنظامی در سال ۲۰۲۰ در حملات هوایی ائتلاف سعودی

به گزارش تارنمای «المانیتور» بر طبق گزارش سازمان حقوق بشری «المواطنه»، بیشتر غیر نظامیان کشته شده در حملات ائتلاف سعودی در یک سال اخیر زنان و کودکان بوده‌اند.

♦️ کشته شدن ۱۰۰ غیرنظامی در سال ۲۰۲۰ در حملات هوایی ائتلاف سعودی

 

#گزارش_کوتاه

🔸 به گزارش تارنمای «المانیتور» بر طبق گزارش سازمان حقوق بشری «المواطنه»، بیشتر غیر نظامیان کشته شده در حملات ائتلاف سعودی در یک سال اخیر زنان و کودکان بوده‌اند.

🔸 بر اساس گزارش جدید منتشر شده، در خلال تلاش‌های واپسین روزهای دولت ترامپ برای فروش سلاح به پادشاه سعودی، حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان در یمن تقریباً منجر به مرگ ۱۰۰ غیرنظامی در سال ۲۰۲۰ شده است.

🔸 بر اساس یک بررسی انجام شده توسط گروه نظارت مستقل یمن «المواطنه» که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، حملات هوایی ائتلاف سعودی در یمن دست کم ۹۹ غیرنظامی از جمله ۴۴ کودک و ۱۵ زن را کشته است. حداقل ۸۱ غیرنظامی نیز در حملات هوایی سال گذشته زخمی شدند که اکثر آنها زن و کودک بودند.

🔸 بیش از نیم دهه جنگ داخلی منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر و ایجاد اوضاعی شده که سازمان ملل متحد آن را بدترین بحران انسانی در جهان می نامد.

🔸 سال مرگبار ۲۰۲۰ در یمن نیز با حمله موشکی به فرودگاه عدن که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شد، به پایان رسید.

🔸 این گزارش که بر اساس تقریباً ۲۰۰۰ مصاحبه با قربانیان‌، شاهدان عینی و کارمندان سازمان غیر دولتی بهداشت و درمان انجام شده است، موارد نقض حقوق بشر توسط همه طرف‌های درگیر، از جمله حوثی‌ها، نیروهای دولت منصور‌هادی و شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات را به ثبت رسانده است.

🔸 «راضیه المتوکل» رئیس «المواطنه»، گفت: «نقض‌ها و حملات طی شش سال گذشته ادامه داشته و هر بار آسیب جدی‌تر و عمیق‌تر ایجاد کرده که این مسئله نیاز فوری به پیش رفتن به سمت مسئولیت پذیری و جبران خسارت را تقویت می‌کند.»

🔸 خانم متوکل اضافه کرد: «زنان و مردان یمنی شدیداً به کشورهایی احتیاج دارند که در کنار عدالت بایستند و سازوکارهایی واقعی برای پاسخگویی مجرمان و جبران خسارت به قربانیان فعال کنند.»

منبع

(https://www.al-monitor.com/pulse/originals/2021/01/yemen-saudi-arabia-airstrikes-coalition-casualties-houthis.html)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه