دموکرات‌های آمریکا در آستانه کسب اکثریت در سنا

در حالی که انتخابات سنای آمریکا در ایالت جورجیا برگزار شده و نتایج آن در حال مشخص شدن است دموکرات‌ها امید زیادی دارند که هر دو کرسی این ایالت را نصیب خود کرده و بتوانند اکثریت سنا را نیز در اختیار بگیرند.

♦️ دموکرات‌های آمریکا در آستانه کسب اکثریت در سنا

 

🔹 در حالی که انتخابات سنای آمریکا در ایالت جورجیا برگزار شده و نتایج آن در حال مشخص شدن است دموکرات‌ها امید زیادی دارند که هر دو کرسی این ایالت را نصیب خود کرده و بتوانند اکثریت سنا را نیز در اختیار بگیرند.

🔹 تاکنون یکی از نامزدهای دموکرات‌ سنای آمریکا در ایالت جورجیا توانسته با پیروزی بر رقیب جمهوری‌خواه خود به مجلس سنا راه یابد. رافائل وارناک، مبلغ مذهبی سیاه‌پوست توانسته به پیروزی دست یابد. هنوز نتایج رقابت بر سر دیگر کرسی این ایالت، اعلام نشده است اما جان آساف دموکرات به میزان ۰/۲ درصد از رقیبش پیش افتاده است.

🔹 در صورتی که دموکرات‌ها بتوانند هر دو کرسی ایالت جورجیا را از آن خود کنند دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان هر کدام ۵۰ کرسی در سنا خواهند داشت. در این صورت معاون رئیس‌جمهور به عنوان رئیس سنا، اکثریت را تعیین خواهد کرد که با توجه به پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، اکثریت به دموکرات‌ها خواهد رسید.

منبع

(https://apnews.com/article/election-2020-donald-trump-race-and-ethnicity-georgia-david-perdue-4b82ba7ee3cc74d33e68daadaee2cbf3)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه