هیل: احیای بازدارنگی در برابر ایران پیش از خروج از غرب آسیا

نشریه هیل در یادداشتی به دولت بایدن توصیه کرده در خروج آمریکا از آسیای غربی عجله نکند. به نظر نویسنده، این کشور می‌بایست پیش از ترک منطقه، اهرم‌های بازدارندگی در برابر ایران را تقویت کند تا غیاب آمریکا به تقویت ایران منجر نشود.

♦️ هیل: احیای بازدارنگی در برابر ایران پیش از خروج از غرب آسیا

 

#گزارش_کوتاه

🔹 نشریه هیل در یادداشتی به دولت بایدن توصیه کرده در خروج آمریکا از آسیای غربی عجله نکند. به نظر نویسنده، این کشور می‌بایست پیش از ترک منطقه، اهرم‌های بازدارندگی در برابر ایران را تقویت کند تا غیاب آمریکا به تقویت ایران منجر نشود.

🔹 در این یادداشت ذکر شده که ضرورت مقابله با توسعه‌طلبی‌های روسیه و چین نباید سبب خروج کامل از خاورمیانه و رهاسازی متحدان و منافع آمریکا در این منطقه شود، حضور نظامی آمریکا باید منعطف و متناسب با تغییر شرایط باشد.

🔹 طبق این یادداشت، ناوهای هواپیمابر و بمب‌افکن‌ها فاقد قدرت بازدارندگی در برابر دکترین دفاعی ایران هستند. بنابراین راهبرد نظامی آمریکا باید حضور «نیروهای محدود ولی مؤثر در حمله قاطع» باشد که بتوانند در موقع لزوم به حملات ایران پاسخ دهند. حضور زیردریایی‌ها نیز به دلیل اینکه خارج از دامنه حملات موشکی ایران است، کاربردی است.

🔹 به نظر نویسنده آمریکا نباید با خروج کامل نظامی، اعتبار سیاست خارجی خود را نزد متحدانش خدشه‌دار کند. تقویت تسلیحاتی متحدان، تشکیل ائتلاف نظامی میان آن‌ها و ارتقای تسلیحاتی نیروها و پایگاه‌های نظامی آمریکا در خلیج فارس، گزینه‌ای برای افزایش بازدارندگی در برابر ایران، همزمان با تمرکز بر چین و روسیه است.

🔸 به نظر می‌رسد برخلاف برخی تحلیل‌ها، اولویت مقابله با چین و سپس روسیه قرار نیست به خروج کامل نیروهای نظامی آمریکا از خلیج فارس و غرب آسیا در کوتاه‌مدت بینجامد. دولت بایدن گرچه احتمالاً میزان نیروهای نظامی در عراق و افغانستان را کاهش دهد، ولی به احتمال بسیار، بر تقویت بازدارندگی متحدان آمریکا به‌ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس در برابر ایران تأکید خواهد داشت و پروژه «صلح اعراب و اسرائیل» را نیز در این راستا تقویت خواهد کرد.

منبع

(https://thehill.com/opinion/international/532303-why-america-really-needs-better-conventional-forces-to-deter-iran)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه