تروریستی نامیدن انصارالله؛ بلای جان میلیون‌ها یمنی

تارنمای آمریکایی «vox» در گزارشی به بررسی پیامدهای اقدام دولت ترامپ برای گنجاندن انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا پرداخته است.

♦️ تروریستی نامیدن انصارالله؛ بلای جان میلیون‌ها یمنی

 

#گزارش_کوتاه

🔸 تارنمای آمریکایی «vox» در گزارشی به بررسی پیامدهای اقدام دولت ترامپ برای گنجاندن انصارالله یمن در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا پرداخته است.

🔸 در این گزارش با اشاره به سابقه جنگ یمن و تاثیر درگیری‌های منطقه‌ای و حمایت‌های آمریکا در آن، حاصل این جنگ را ویرانی و ایجاد یک بحران انسانی بی‌سابقه در تاریخ معاصر جهان معرفی کرده و معتقد است اقدام اخیر آمریکا این وضع آشفته فعلی را دشوارتر خواهد کرد و موجب می‌شود بسیاری از گروه‌ها و سازمان کمک‌رسان برای انجام وظایف خود دچار مشکل شوند.

🔸 در ادامه گزارش اذعان می‌دارد که این اعلامیه با واکنش منفی دو حزبی در کنگره رو‌برو شده و ممکن است کنگره به دنبال جلوگیری از آن باشد.

🔸 «گریگوری میکس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلامیه وزارت خارجه را اقدامی کوته‌بینانه دانست که زندگی مردم یمن را به خطر می‌اندازد. سناتور «تاد یانگ» نیز در توئیتر گفت: «این تصمیم، گام اشتباه دیگری در راستای رویکرد گمراه چند سال اخیر آمریکاست».

🔸 گزارش ضمن اشاره به حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا از ائتلاف سعودی، بیان می‌دارد طبق آمار سازمان‌ملل از آغاز جنگ، ۲۳۳ هزار نفر به دلایل مختلف جان خود را از دست داده‌اند و ۲۴ میلیون نفر نیز در معرض وبا و مشکلات دیگر هستند.

🔸 تروریستی نامیدن انصارالله که بخش قابل توجهی از شمال و غرب یمن و میلیون انسان ساکن آن را مورد کنترل دارد، سازمان‌ها و دولت‌های کمک‌رسان به مردم یمن از تحریم‌های آمریکا به سبب تعامل با یک گروه تروریستی در هراسند.

🔸 تنها راه موجود در این شرایط نیز ارائه معافیت از سوی دولت آمریکاست که بر طبق اعلامیه وزارت خارجه چنین چیزی تاکنون طراحی نشده است. گزارش در پایان بیان می‌کند چند سازمان و نهاد در حال تهیه نامه‌ای به بایدن هستند تا او را متقاعد کنند که تصمیم دولت ترامپ را لغو کند.

✅ در نهایت اینکه بازنده اصلی فهرست تروریسم آمریکا، انصارالله نیست بلکه میلیون‌ها یمنی هستند که به دلیل جنگی که آمریکا در آن مشارکت دارد، برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.

منبع

(https://www.vox.com/2021/1/11/22224799/yemen-houthi-terrorist-pompeo-humanitarian)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه