تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیوستن آمریکا به برجام

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از آغاز تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از بازگشت دولت بایدن به برجام خبر داده و می‌نویسد اسرائیل در حال بررسی چگونگی مقابله با عملی شدن وعده انتخاباتی بایدن در خصوص توافق هسته‌ای با ایران و ارزیابی این است که در این راستا مخالفت آشکار موثرتر خواهد بود یا اقدامات پشت پرده.

♦️ تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پیوستن آمریکا به برجام

#گزارش_کوتاه

🔹 خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی از آغاز تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از بازگشت دولت بایدن به برجام خبر داده و می‌نویسد اسرائیل در حال بررسی چگونگی مقابله با عملی شدن وعده انتخاباتی بایدن در خصوص توافق هسته‌ای با ایران و ارزیابی این است که در این راستا مخالفت آشکار موثرتر خواهد بود یا اقدامات پشت پرده.

🔹 این گزارش با اشاره به این رژیم نمی‌خواهد آمریکا بدون یک توافق جدید تحریم‌ها علیه ایران رها کند و دنبال این است که موضعی سخت‌تر در قبال «پروژه هسته‌ای، برنامه موشکی و نیروهای نیابتی منطقه‌ای» اتخاذ شود می‌نویسد اسرائیل اعزام هیئتی از فرستاده‌های سیاسی را برای ملاقات با واشنگتن آغاز خواهد کرد.

🔹 مطابق این گزارش بازگشت آمریکا به برجام دو چالش دیپلماتیک دارد؛ نخست این که ایران نمی‌خواهد در این خصوص مذاکره مجدد داشته باشد و خواهان ۷ میلیارد دلار غرامت نیز برای از دست دادن درآمدهای نفتی در نتیجه تحریم‌های آمریکاست.

🔹 این گزارش با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای ایران و اظهارات ظریف مبنی تلاش نتانیاهو برای کشاندن آمریکا به جنگ، به منظور جلوگیری از احیای برجام چالش دوم را پتانسیل اسرائیل برای معکوس کردن تلاش‌های دیپلماتیک از طریق عملیات پنهانی علیه ایران بیان می‌کند.

✅ مطابق تحلیل این گزارش تغییر سریع در سیاست آمریکا در قبال ایران در دولت جدید آمریکا می تواند شامل آزادکردن دسترسی ایران به کمک‌های بشردوستانه و بهبود مکانیزم تجاری ایران با اروپا باشد.

منبع

(https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-12/israel-maps-path-to-thwart-biden-s-plan-to-re-engage-with-iran)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه