بلینکن: آمریکا مسیر طولانی تا بازگشت به برجام دارد

آنتونی بلینکن گزینه تصدی مسئولیت وزارت امور خارجه دولت آتی آمریکا در جلسه استماع مجلس سنا گفت این کشور مسیر طولانی تا بازگشت به برجام دارد و پیش از این اقدام، با اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس مشورت خواهد کرد.

♦️ بلینکن: آمریکا مسیر طولانی تا بازگشت به برجام دارد

🔹 آنتونی بلینکن گزینه تصدی مسئولیت وزارت امور خارجه دولت آتی آمریکا در جلسه استماع مجلس سنا گفت این کشور مسیر طولانی تا بازگشت به برجام دارد و پیش از این اقدام، با اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس مشورت خواهد کرد.

🔹 بلینکن اضافه کرد در صورت اجرای کامل تعهدات از سوی ایران، آمریکا نیز به توافق بازخواهد گشت و پس از آن، برای تمدید توافق هسته‌ای و گسترده‌کردن آن و همچنین در رابطه با فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران مذاکره خواهد کرد.

🔹 وی خروج آمریکا از برجام را موجب عقب‌نشینی ایران از تعهدات خود دانست که زمان «گریز هسته‌ای» را به ۳ الی ۴ ماه کاهش داده است. به گفته او دولت جدید پیش از ارزیابی اینکه آیا ایران برای بازگشت کامل به تعهدات، آماده است یا خیر، به توافق بازنخواهد گشت.

🔹 بلینکن همچنین در رابطه با ترور سردار سلیمانی نیز گفت بابت این اتفاق، گریه نکرده است اما معتقد است این اقدام، امنیت آمریکا را کاهش داد.

منبع

(https://news.yahoo.com/u-long-way-return-iran-220224448.html)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه