قرارداد خرید ۵۰ جنگنده F35 و ۱۸ پهپاد توسط امارات 

به گزارش «رویترز» به نقل از منابع آگاه، امارات توافقنامه‌ای با آمریکا برای خرید 50 جنگنده پیشرفته نسل پنجم F-35 و 18 فروند هواپیمای بدون سرنشین مسلح امضا کرده است.

♦️ قرارداد خرید ۵۰ جنگنده F35 و ۱۸ پهپاد توسط امارات 

🔹 به گزارش «رویترز» به نقل از منابع آگاه، امارات توافقنامه‌ای با آمریکا برای خرید ۵۰ جنگنده پیشرفته نسل پنجم F-35 و ۱۸ فروند هواپیمای بدون سرنشین مسلح امضا کرده است. علی‌رغم تلاش امارات برای نهایی کردن این قرارداد پیش از روی کار آمدن بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا گفته که توافق نامه‌ها را دوباره بررسی خواهد کرد.

🔹 یکی از این منابع آگاه مدعی شده است که این توافق‌نامه یک ساعت پیش از مراسم تحلیف بایدن در کاخ سفید امضا شده است. این جنگنده‌ها یکی از بخش‌های اصلی برنامه فروش ۲۳ میلیارد دلاری تسلیحات با فناوری پیشرفته از چند شرکت بزرگ آمریکایی به امارات است.

🔹 امارات همچنین قرارداد جداگانه‌ای برای خرید ۱۸ فروند هواپیمای بدون سرنشین را منعقد نموده که دومین قرارداد فروش بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به یک کشور است. با اینکه تاریخ تحویل نهایی جنگنده‌ها به امارات دقیق مشخص نشده است ولی برخی منابع سال ۲۰۲۷ را موعد تحویل آن به امارات اعلام نموده‌اند.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-usa-emirates-f35/uae-signs-deal-with-u-s-to-buy-50-f-35-jets-and-up-to-18-drones-sources-idUSKBN29P2AO)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه