اعطای معافیت یک ماهه معاملاتی با انصارالله توسط دولت جدید آمریکا

به گزارش «رویترز» آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که یک معافیت یک ماهه برای انجام معاملات با جنبش حوثی‌های یمن (انصارالله) اعطا کرده است. واشنگتن دلیل این اقدام را بررسی فرمان ترامپ مبنی بر قرار‌دادن این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت‌ خارجه اعلام کرده است.

♦️ اعطای معافیت یک ماهه معاملاتی با انصارالله توسط دولت جدید آمریکا

🔹 به گزارش «رویترز» آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که یک معافیت یک ماهه برای انجام معاملات با جنبش حوثی‌های یمن (انصارالله) اعطا کرده است. واشنگتن دلیل این اقدام را بررسی فرمان ترامپ مبنی بر قرار‌دادن این جنبش در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت‌ خارجه اعلام کرده است.

🔹 به نظر می‌رسد این اقدام به منظور رفع نگرانی شرکت‌ها و بانک‌های دخیل در تجارت با یمن است. بر این اساس وزارت خزانه‎داری اعلام نموده که بانک‌های خارجی در صورت انجام معاملات آگاهانه با حوثی‌ها در معرض تحریم قرار نخواهند گرفت. این مجوز جدید اجازه می‌دهد تا یک ماه دیگر کلیه معاملات با انصارالله انجام شود.

🔹 برایان اوتول، یکی از مقامات سابق خزانه‌داری دولت اوباما ، گفت: «این اقدام اساساً تمام اثر تحریمی قرار‌گرفتن در فهرست تروریسم را از بین می‌برد و در عین حال به دولت بایدن فرصت می‌دهد تا تصمیم خود را بگیرد و گرفتار تصمیم پمپئو نشود».

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-yemen-security-usa-treasury/u-s-approves-all-deals-involving-yemens-houthis-for-one-month-idUSKBN29U299)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه