غنی سازی ۲۰درصدی ایران؛ پیامی به دولت بایدن

تارنمای «جوئیش نیوز سیندیکیت»، در یادداشتی به اراده ایران به از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در سطح 20 درصد واکنش نشان داده و آن را ارسال پیامی به دولت بایدن قلمداد کرده که توان چانه‌زنی در مذاکرات آتی را افزایش می‌دهد، در عین حال که واکنشی به ترور دکتر فخری‌زاده نیز محسوب می‌شود.

♦️ غنی سازی ۲۰درصدی ایران؛ پیامی به دولت بایدن

#گزارش_کوتاه

🔹 تارنمای «جوئیش نیوز سیندیکیت»، در یادداشتی به اراده ایران به از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم در سطح ۲۰ درصد واکنش نشان داده و آن را ارسال پیامی به دولت بایدن قلمداد کرده که توان چانه‌زنی در مذاکرات آتی را افزایش می‌دهد، در عین حال که واکنشی به ترور دکتر فخری‌زاده نیز محسوب می‌شود.

🔹 به اعتقاد نویسنده، این اقدام ایران ابزاری برای دیپلماسی هسته‌ای است که در صورت عدم رفع تحریم‌ها باید با پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران روبرو شود. به نظر می‌رسد این اقدام در هماهنگی تمامی قوای مسئول و تصمیم‌گیران در جمهوری اسلامی اخذ شده تا به رفع تحریم‌های اقتصادی بینجامد.

🔹 نویسنده ولی این نگرانی را ابراز کرده که ایران پس از پایان غروب‌های برجام به کشوری در آستانه دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای بدل خواهد شد. زیرا برجام حق غنی‌سازی و هم‌چنین تحقیق‌وتوسعه را به طور کامل از ایران سلب نمی‌کند.

🔹 طبق این یادداشت، آمریکا برای افزایش بازدارندگی در برابر برنامه هسته‌ای ایران اقدام به ارسال ناو هواپیمابر و بمب‌افکن‌های B52 کرده و ایران نیز در مقابل نفت‌کش کره جنوبی را توقیف کرده است. در واقع هر دو طرف به نحو کنترل‌شده‌ای در حال واکنش هستند و خواستار تشدید تنش نیستند.

🔹 نویسنده ابراز نگرانی می‌کند که ایران در انتقام ترور دکتر فخری‌زاده، به واسطه نیروهای مقاومت در عراق یا یمن، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهد یا به ساکنان این سرزمین‌ها در کشورهای امارات یا بحرین حمله ببرد. در عین حال که پیشرفت غنی‌سازی ۲۰ درصدی تا اواسط ۲۰۲۱، «زمان گریز» را به دو ماه کاهش خواهد داد.

🔸 نگرانی رسانه‌های صهیونیست از افزایش غنی‌سازی ۲۰ درصدی ایران نشان می‌دهد این اقدام در راستای افزایش اهرم‌های فشار ایران توانسته مؤثر واقع شود و با عبور از خطوط قرمز ادعایی رژیم صهیونیستی، اراده ایران را در مقابله با رویکردهای مبتنی بر فشار به نمایش بگذارد.

منبع

(https://www.jns.org/iran-gathering-bargaining-chips-as-it-begins-enriching-uranium-to-20-percent/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه