درخواست بریتانیا برای پیوستن به پیمان ترانس‌پاسیفیک

دولت بریتانیا قصد دارد درخواست عضویت در پیمان موسوم به «اتحاد جامع و پیشرو ترانس‌پاسیفیک» را ارائه دهد و انتظار می‌رود مذاکرات در این خصوص از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

♦️ درخواست بریتانیا برای پیوستن به پیمان ترانس‌پاسیفیک

🔹 دولت بریتانیا قصد دارد درخواست عضویت در پیمان موسوم به «اتحاد جامع و پیشرو ترانس‌پاسیفیک» را ارائه دهد و انتظار می‌رود مذاکرات در این خصوص از اواخر سال جاری میلادی آغاز شود.

🔹 پیمان ترانس‌پاسیفیک شامل ۱۱ کشور استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور و ویتنام است. بریتانیا ۱۱۱ میلیارد پوند، دارای مبادلات تجاری با اعضای این پیمان است و عضویت در این پیمان به منزله حذف تعرفه‌های تجاری با این کشورها خواهد بود.

🔹 حزب کارگر، حزب مخالف دولت در پارلمان بریتانیا با انتقاد ضمنی از این تصمیم اعلام کرده است مردم این کشور حق دارند بپرسند که چرا پنج سال بحث و مجادله برای جدایی از بلوک تجاری با نزدیکترین همسایگان صرف شد و اکنون بدون هیچ مشورتی و با عجله در حال پیوستن به بلوک اقتصادی دیگری در آن سوی دنیا هستیم.

منبع

(https://www.theguardian.com/politics/2021/jan/30/uk-to-apply-to-join-free-trade-pact-with-nations-on-other-side-of-world)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه