رویترز: نیروهای خارجی علی‌رغم توافق با طالبان، در افغانستان باقی می‌مانند

خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در ناتو گزارش داده است نیروهای بین‌المللی حتی پس از ضرب‌العجل ماه می 2021 (اردیبهشت ماه) که در توافق طالبان و آمریکا تعیین شده بود، در افغانستان باقی خواهند ماند.

♦️ رویترز: نیروهای خارجی علی‌رغم توافق با طالبان، در افغانستان باقی می‌مانند

🔹 خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در ناتو گزارش داده است نیروهای بین‌المللی حتی پس از ضرب‌العجل ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ماه) که در توافق طالبان و آمریکا تعیین شده بود، در افغانستان باقی خواهند ماند.

🔹 یکی از منابع گفته است طالبان به شروط تعیین شده توجه نکرده است و با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، با استراتژی خروج حساب‌شده‌تری روبرو خواهیم بود.

🔹 بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از بازنگری از توافق با طالبان گفته و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی وی نیز از پایبندی به توافق در صورت پایبندی طالبان سخن رانده است. سخنگوی پنتاگون گفته است طالبان به تعهدات خود پایبند نبوده است اما آمریکا متعهد به فرایند بوده و تاکنون نسبت به تعداد حضور نظامیان تصمیم نگرفته است.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-usa-afghanistan-nato-exclusive/exclusive-foreign-troops-to-stay-in-afghanistan-beyond-may-deadline-nato-sources-idUSKBN2A00AR)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه