ارتش میانمار، کنترل کشور را به دست گرفت

ارتش میانمار در بیانیه‌ای که توسط تلویزیون متعلق به خود منتشر شد، اعلام کرد کنترل دولت این کشور را به مدت یک سال به دست گرفته و اعضای ارشد حزب حاکم «لیگ ملی برای دموکراسی» از جمله آنگ سان سوچی رهبر حزب را بازداشت کرده است. ارتش، دلیل این اقدام خود را تقلب انتخاباتی اعلام کرده است.

♦️ ارتش میانمار، کنترل کشور را به دست گرفت

🔹 ارتش میانمار در بیانیه‌ای که توسط تلویزیون متعلق به خود منتشر شد، اعلام کرد کنترل دولت این کشور را به مدت یک سال به دست گرفته و اعضای ارشد حزب حاکم «لیگ ملی برای دموکراسی» از جمله آنگ سان سوچی رهبر حزب را بازداشت کرده است. ارتش، دلیل این اقدام خود را تقلب انتخاباتی اعلام کرده است.

🔹 انتخابات پارلمانی میانمار ۸ نوامبر (آبان ماه) برگزار شد که طی آن، حزب لیگ ملی به پیروزی چشم‌گیری دست یافت. اقدام ارتش ساعاتی پیش از برگزاری اولین جلسه پارلمان صورت گرفته است.

🔹 این انتخابات با انتقادات فراوان بین‌الملی مواجه شد و مسلمانان روهینگیا حق رأی و انتخاب نداشتند. با این وجود رهبر پناهجویان روهینگیایی که در بنگلادش مستقر هستند اقدام ارتش را محکوم کرده‌ و آن را تلاشی برای مرگ دموکراسی دانسته است.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-myanmar-politics/myanmar-military-seizes-power-detains-elected-leader-aung-san-suu-kyi-idUSKBN2A00VC)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه