تمدید پیمان «استارت جدید» تا سال ۲۰۲۶

روسیه و آمریکا یادداشت‌های مورد نیاز برای تکمیل سازوکار داخلی برای تمدید پیمان «استارت جدید» را مبادله کردند. بر این اساس، پیمان مورد نظر بدون متمم و موارد اضافی، برای پنج سال دیگر یعنی تا 5 فوریه سال 2026 تمدید شد.

♦️ تمدید پیمان «استارت جدید» تا سال ۲۰۲۶

🔹 روسیه و آمریکا یادداشت‌های مورد نیاز برای تکمیل سازوکار داخلی برای تمدید پیمان «استارت جدید» را مبادله کردند. بر این اساس، پیمان مورد نظر بدون متمم و موارد اضافی، برای پنج سال دیگر یعنی تا ۵ فوریه سال ۲۰۲۶ تمدید شد.

🔹 سخنگوی پنتاگون، تمدید این پیمان را آغاز تلاش‌ها برای مواجهه با نگرانی‌ها در رابطه با ثبات هسته‌ای و استراتژیک عنوان کرد. ناتو نیز در بیانیه‌ای از این اقدام استقبال کرد.

🔹 دولت ترامپ به دنبال وارد کردن چین به این توافق و افزودن برخی متمم‌ها همچون مکانیسم راستی‌آزمایی به پیمان بود. پیمان استارت جدید در سال ۲۰۱۱ به امضای آمریکا و روسیه رسید و هدف آن، کاهش ذخایر هسته‌ای هر یک از دو طرف، به ۷۰۰ موشک، ۱۵۵۰ کلاهک هسته‌‍ای و ۸۰۰ پرتاب‌کننده بود.

منبع

(https://sputniknews.com/world/202102031081972384-pentagon-says-new-start-extension-beginning-of-efforts-to-address-nuclear-strategic-concerns/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه