«فریز در برابر فریز»؛ پیش از بازگشت آمریکا به برجام

لورا روزن خبرنگار آمریکایی گزارش داده است آمریکا قصد دارد پیش از تلاش برای مذاکره پیرامون بازگشت به توافق هسته‌ای، رویکرد «فریز در فریز» را به عنوان قدم ابتدایی، اجرایی کند و سپس با شرکا برای مذاکره برای توافقی گسترده‌تر و با مدتی طولانی‌تر کار کند.

♦️ «فریز در برابر فریز»؛ پیش از بازگشت آمریکا به برجام

🔹 لورا روزن خبرنگار آمریکایی گزارش داده است آمریکا قصد دارد پیش از تلاش برای مذاکره پیرامون بازگشت به توافق هسته‌ای، رویکرد «فریز در فریز» را به عنوان قدم ابتدایی، اجرایی کند و سپس با شرکا برای مذاکره برای توافقی گسترده‌تر و با مدتی طولانی‌تر کار کند.

🔹 یک منبع نزدیک به دولت بایدن به روزن گفته‌ است هدف دولت همچنان بازگشت کامل ایران به اجرای تعهدات است و مقامات آمریکایی نمی‌خواهند مذاکرات برای برجام ۲ (توافقی با محدودیت‌های بیشتر) را پیش از بازگشت کامل محدودیت‌های توافق فعلی آغاز کنند. آنها مایل هستند در مقطع فعلی، ایران در مقابل برداشتن محدود برخی تحریم‌ها، برخی ابعاد مسئله‌برانگیز برنامه هسته‌ای را متوقف کند. آنچه که از آن به عنوان «فریز در برابر فریز» یاد می‌شود.

🔹 بنا بر این گزارش، کارشناسان از اتلاف وقت توسط بایدن شگفت‌زده شده‌اند. یک کارشناس کنترل تسلیحات به روزن گفته است: «اگر جو بایدن مایل به بازگشت به برجام است، زمان رو به اتمام است، چون که اگر آمریکا سیگنالی در جهت رفع تحریم‌های مرتبط با برجام ارسال نکند ایرانیان در مسیری استوار برای کنار گذاشتن سایر تعهدات خود هستند.»

منبع

(https://diplomatic.substack.com/p/biden-administration-mulls-freeze)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه