کارشناس آمریکایی: باید به دنبال یک «بازگشت تمیز» به برجام بود

اریک بروئر کارشناس اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک معتقد است دولت جو بایدن باید هر چه سریعتر و منصفانه تصمیم‌گیری کند که در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران چگونه می‌خواهد اقدام کند و آیا به دنبال بازگشت به توافق است یا خیر؟

♦️ کارشناس آمریکایی: باید به دنبال یک «بازگشت تمیز» به برجام بود

🔹 اریک بروئر کارشناس اندیشکده آمریکایی مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک معتقد است دولت جو بایدن باید هر چه سریعتر و منصفانه تصمیم‌گیری کند که در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران چگونه می‌خواهد اقدام کند و آیا به دنبال بازگشت به توافق است یا خیر؟

🔹 این کارشناس اضافه می‌کند هر دو طرف باید گزینه دوم (Plan B) را در نظر داشته باشند، برای مثال توافقی اولیه که گسترش فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کند و در مقابل، برخی تحریم‌ها برداشته شوند.

🔹 بروئر معتقد است آمریکا باید بازگشتی تمیز (a clean return) به توافق هسته‌ای به عنوان اولین وسیله خود داشته باشد. چنین اقدامی، بهترین فرصت را برای محدود کردن برنامه هسته‌ای و خرید زمان برای تکمیل توافق مهیا می‌کند. به باور بروئر، بازگشت تمیز ممکن است موفقیت‌آمیز نباشد اما آمریکا را در موقعیتی بهتر برای حرکت به سوی سایر گزینه‌ها قرار می‌دهد.

منبع

(https://defense360.csis.org/nuclear-proliferation-challenges-facing-the-biden-administration/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه