منطقه در یک نگاه | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 20 بهمن 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

۱️⃣ وزیر امور خارجه ایران در دیدار نماینده ویژه گوترش در امور یمن، آمادگی جمهوری اسلامی را برای حمایت از نقش‌آفرینی موثر سازمان ملل به منظور حل بحران یمن اعلام کرد.

۲️⃣ یک منبع دیپلماتیک عربی از اعمال فشار مصر و اردن بر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور آشتی با «محمد دحلان»، عضو اخراجی جنبش فتح خبر داد.

۳️⃣ مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، از درگیری عناصر داعش با شبه‌ نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال سوریه خبر داد.

۴️⃣ همزمان با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دادگاه قدس اشغالی، شمار زیادی از معترضان به وی، با تظاهرات بیرون دادگاه، خواستار استعفای او شدند.

۵️⃣ جریان حکمت ملی عراق از نشست‌های رهبران سیاسی شیعه طی چند روز اخیر در خصوص تحولات سیاسی کنونی این کشور خبر داد و گفت که این رهبران بر سر قانون دادگاه فدرال و انحلال پارلمان به عنوان مقدمه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام توافق کرده‌اند.

۶️⃣ فرمانده نیروی زمینی ارتش عراق از تلاش‌های گسترده در مرزهای مشترک با سوریه با هدف کنترل امنیت در مناطق مرزی دو کشور و جلوگیری از تحرکات گروه تروریستی داعش خبر داد که طول آن به بیش از ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد.

۷️⃣ نیروهای امنیتی ترکیه در ادامه پاکسازی نهادها و سازمان‌های دولتی این کشور از اعضا و وابستگان جنبش «فتح‌الله گولن»، امروز نیز ۳۹ نفر را بازداشت کردند.

#منطقه_در_یک_نگاه 

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه