اعلام حذف نام انصارالله از فهرست آمریکایی تروریسم تا سه روز دیگر

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که 16 فوریه (28 بهمن) درج نام جنبش انصارالله در فهرست تروریسم وزارت خارجه آمریکا را لغو خواهد کرد.

♦️ اعلام حذف نام انصارالله از فهرست آمریکایی تروریسم تا سه روز دیگر

🔹 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) درج نام جنبش انصارالله در فهرست تروریسم وزارت خارجه آمریکا را لغو خواهد کرد. بلینکن افزود که این تصمیم در راستای ملاحظه وضعیت وخیم انسانی در این کشور است. البته وزارت خارجه آمریکا گفته سه نفر از رهبران انصارالله ازجمله «سید عبدالملک حوثی» همچنان در این فهرست باقی خواهند ماند.

🔹 در بیانیه وزیر خارجه آمریکا آمده که واشنگتن فعالیت‌های انصارالله را زیر نظر دارد و اهداف جدیدی را که باید مورد تحریم قرار بگیرند، شناسایی می‌کند؛ به‌ویژه افرادی که مسئول حملات به حمل و نقل تجاری در دریای سرخ و حملات پهپادی و موشکی به عربستان هستند.

🔹 بلینکن با استفاده از لفظ «انصارالله» گفت: ما همچنان از نزدیک فعالیت‌های انصارالله و رهبران آن را رصد می‌کنیم تا اهداف جدیدی را برای درج در فهرست تروریسم شناسایی کنیم.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-usa-yemen/u-s-to-lift-its-terrorist-designations-of-yemens-houthis-on-feb-16-blinken-idUSKBN2AC1WJ)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه