ترامپ: در ماه‌های آینده حرف‌های بسیای برای گفتن دارم

دادگاه استیضاح ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز گذشته با تبرئه وی به پایان رسید. اتهام تحریک تسخیرکنندگان کنگره توسط ترامپ، با همراهی 57 سناتور از جمله 7 سناتور هم‌حزبی وی مواجه شد اما به تعداد 67 رأی لازم برای محکومیت ترامپ دست نیافت.

♦️ ترامپ: در ماه‌های آینده حرف‌های بسیای برای گفتن دارم

🔹 دادگاه استیضاح ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روز گذشته با تبرئه وی به پایان رسید. اتهام تحریک تسخیرکنندگان کنگره توسط ترامپ، با همراهی ۵۷ سناتور از جمله ۷ سناتور هم‌حزبی وی مواجه شد اما به تعداد ۶۷ رأی لازم برای محکومیت ترامپ دست نیافت.

🔹 ترامپ پس از تبرئه خود، در بیانیه‌ای (https://www.bostonherald.com/2021/02/13/full-text-of-trumps-statement-on-impeachment-acquittal/) با استقبال از این اتفاق، به ۷۵ میلیون رأی خود در انتخابات اشاره کرد که رقبای سیاسی وی آن را فراموش نخواهند کرد. او در این بیانیه نوشته است کارهای بسیای پیش روی وی و طرفدارانش است: «در ماه‌‌های آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن دارم، من برای تداوم سفر فوق‌العاده با یکدیگر، برای اینکه بزرگی را برای تمام مردم به ارمغان آوریم به جلو نگاه می‌کنم.»

🔹 گمانه‌زنی‌ها برای بازگشت ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ در حالی است که ۱۰ نماینده مجلس نمایندگان و ۷ سناتور هم‌حزبی ترامپ به استیضاح وی رأی مثبت دادند که این موضوع می‌تواند بازگشت ترامپ را با چالش‌های بسیاری در حزب جمهوری‌خواه مواجه کند. میچ مکانل رهبر جمهوری‌خواهان سنا با وجود اینکه به استیضاح رأی منفی داده است در بیانیه‌ای، ترامپ را مسئول عملی و اخلاقی حمله به کنگره دانسته است.

منبع

(https://www.politico.com/news/2021/02/13/trump-impeachment-witch-hunt-469001)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه