درخواست آمریکا از انصارالله برای توقف عملیات در مأرب

آمریکا سه‌شنبه از انصارالله خواست تا حمله به شهر مأرب را متوقف کند و به تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه‌حل سیاسی برای جنگ داخلی بپیوندند.

♦️ درخواست آمریکا از انصارالله برای توقف عملیات در مأرب

🔹 آمریکا سه‌شنبه از انصارالله خواست تا حمله به شهر مأرب را متوقف کند و به تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه‌حل سیاسی برای جنگ داخلی بپیوندند.

🔹 ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه از حوثی‌ها خواست تا تمامی عملیات نظامی را متوقف کنند و به حملات مرزی به عربستان پایان داده و در روند صلح به رهبری سازمان ملل شرکت کنند. پرایس در بیانیه‌ای گفت: «حمله حوثی‌ها به مأرب اقدام گروهی که متعهد به صلح یا پایان‌ دادن به جنگ آزار‌دهنده مردم یمن باشند، نیست»!

🔹 وی گفت این حملات فقط جدی‌ترین فاجعه انسانی در جهان را بدتر خواهد کرد. پرایس افزود که یک آژانس سازمان‌ ملل تخمین زده که حدود یک میلیون نفر در مأرب در خطر آوارگی قرار دارند. وی از حوثی‌ها خواست تا «به طور سازنده» در تلاش‌های صلح به رهبری سازمان ملل متحد شرکت و با فرستاده ویژه آمریکا در یمن به طور جدی تعامل کنند.

منبع

(https://www.reuters.com/article/us-yemen-security-usa/u-s-urges-yemens-houthis-to-stop-military-operations-idUSKBN2AG1WX)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه