منطقه در یک نگاه | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 29 بهمن 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

۱️⃣ سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق در پاسخ به اتهامات حزب دموکراتیک کردستان تأکید کرد، موشک‌هایی که فرودگاه اربیل را هدف قرار داد، از مناطق زیر سیطره پیشمرگه شلیک شده است.

۲️⃣ منابع ترکیه‌ای به یک روزنامه قطری خبر دادند که هیئت‌های مشارکت‌کننده در نشست سوچی بر سر ادامه آتش‌بس در استان ادلب سوریه توافق کرده‌اند.

۳️⃣ نظامیان صهیونیست، بامداد امروز با یورش به چندین منطقه در کرانه باختری ۱۲ شهروند فلسطینی از جمله دو تن از رهبران جنبش حماس را بازداشت کردند.

۴️⃣ وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور در نزدیکی مرز سوریه، پنج شهروند روس و یک تبعه لیبی را بازداشت کردند.

۵️⃣ تروریست‌های معارض ادعا کردند که ارتش سوریه از مناطق جنوب ادلب، شمار زیادی نیرو و تجهیزات نظامی سنگین به شرق استان حلب ارسال کرده است.

۶️⃣ وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور در سفری دو روزه برای دیدار با رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های جمهوری آذربایجان فردا به باکو می‌رود.

۷️⃣ رئیس ستاد سازمان الحشد الشعبی و رئیس جمهور عراق بر رد هر گونه اقدام تخریب‌گرانه و لزوم تلاش برای جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی داعش به داخل این کشور تأکید کردند.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه