گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی و تأکید بر استمرار شراکت دفاعی راهبردی

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای سعودی خود به تعهد آمریکا مبنی بر روابط امنیتی با عربستان تاکید کرد. «لوید آستین» در مکالمه خود با «محمد بن سلمان» ضمن محکوم‌کردن حملات حوثی‌ها به عربستان، شراکت دفاعی راهبردی آمریکا و عربستان را تأیید کرد.

♦️ گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد سعودی و تأکید بر استمرار شراکت دفاعی راهبردی

🔹 وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای سعودی خود به تعهد آمریکا مبنی بر روابط امنیتی با عربستان تاکید کرد. «لوید آستین» در مکالمه خود با «محمد بن سلمان» ضمن محکوم‌کردن حملات حوثی‌ها به عربستان، شراکت دفاعی راهبردی آمریکا و عربستان را تأیید کرد.

🔹 در بیانیه پنتاگون آمده است: «وزیر خارجه آمریکا نیز حملات اخیر مرزی حوثی‌ها به عربستان را محکوم کرده و تعهد خود را برای کمک به عربستان در دفاع از مرزهای خود ابراز نموده است». در بیانیه پنتاگون آمده: «آستین با تکرار تغییرات اخیر در سیاست آمریکا در قبال ائتلاف سعودی در مورد اهمیت پایان جنگ گفت‌وگو کرد».

🔹 وزیر دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفت: «ما در مورد تعهد مستمر به مشارکت ۷۰ ساله امنیتی آمریکا و سعودی بحث کردیم و من مشتاقانه منتظر تلاش برای دستیابی به امنیت و ثبات منطقه‌ای هستم». این تماس تلفنی چند روز پس از آن صورت گرفت که کاخ سفید اعلام کرد بایدن فقط با شاه سعودی گفت‌وگو خواهد کرد و نه با ولیعهد!

منبع

(https://www.aljazeera.com/news/2021/2/19/us-reaffirms-saudi-defence-partnership-amid-houthi-attacks)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه