منطقه در یک نگاه | ۳ اسفند ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 3 اسفند 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۳ اسفند ۱۳۹۹

۱️⃣ سرکرده تروریست‌های القاعده در استان مأرب یمن، در فراخوانی از تمامی تروریست‌های یمنی خواست تا با ادعای دفاع از شریعت علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بجنگند.

۲️⃣ نوری المالکی با تایید اینکه نظام ریاستی برای عراق بهتر از نظام پارلمانی است، تصریح کرد که قانون جدید انتخابات موجب تشکیل پارلمانی غیر منسجم خواهد شد.

۳️⃣ شرکت خدمات فنی و نظامی فدرال روسیه اعلام کرد که مسکو طی پنج سال گذشته سالانه ۶ میلیارد دلار سلاح به کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا فروخته است.

۴️⃣ سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، گفت که امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، در تامین صلح تاثیرگذار نبوده و جنگ را متوقف نکرده است.

۵️⃣ مذاکرات تبادل اسرا بین دولت نجات ملی یمن در صنعاء و دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» در پایتخت اردن بی‌نتیجه پایان یافت.

۶️⃣ بنابر گزارش رسانه‌های صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» بعد از اعلام تمایل آمریکا برای شرکت در گفت‌وگوهای برجامی، نشستی داخلی برای رایزنی درباره این موضوع برگزار می‌کند.

۷️⃣ سومالی با اشاره به دخالت‌های امارات در این کشور با هدف ایجاد هرج‌ و مرج در آن، تأکید کرد که امارات عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه