بسته مشوق‌های بین‌المللی برای صلح اسرائیلی-فلسطینی

اندیشکده اسرائیلی «میتویم» با ادعای مشورت با متخصصان فلسطینی به ارائه یک طرح در جهت صلح رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها پرداخته است که بر مشوق‌هایی بین‌المللی به عنوان ابزاری مهم در فرایندهای صلح تاکید دارد.

♦️ بسته مشوق‌های بین‌المللی برای صلح اسرائیلی-فلسطینی

#گزارش_کوتاه

🔸 اندیشکده اسرائیلی «میتویم» با ادعای مشورت با متخصصان فلسطینی به ارائه یک طرح در جهت صلح رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها پرداخته است که بر مشوق‌هایی بین‌المللی به عنوان ابزاری مهم در فرایندهای صلح تاکید دارد:

🔹 فرض طرح این است که جامعه بین‌المللی می‌تواند نقشی سازنده در پیشبرد توافق صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین و حرکت رو به جلوی طرفین برای خروج از بن‌بست کنونی ایفا کند و تاکید می‌کند که مداخله کنشگران خارجی باید به نیازها و دغدغه‌های طرفین پاسخ داده و بر این اساس باشد.

🔹 این مقاله نیازهای اساسی طرفین را که بسته مشوق باید به آن‌ها بپردازد با تمرکز بر امنیت، شناسایی و مشروعیت، حقوق مذهبی، شکوفایی اقتصادی و نیازهای داخلی تعریف و دغدغه‌ها و امیدهای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را در خصوص این پنج نیاز اساسی توصیف می‌کند.

🔹 این مقاله در خصوص کنشگرانی بین‌المللی که می‌توانند در پاسخ دادن به این نیازها مناسب باشند بر نقش بالقوه آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی و اسلامی تاکید می‌کند.

🔹 مطابق این مقاله طرح ترامپ، بن‌بست کنونی در فرایند صلح و بحث‌ها در مورد طرح‌های اسرائیل برای ضمیمه کردن بخش‌هایی از کرانه باختری همه بر نیاز فوری به تلاش جدی و موثر بین‌المللی برای حرکت دادن طرفین در جهت تلاش‌های جدید برای صلح تاکید دارد.

🔹 از نظر نویسندگان، پیروزی بایدن، رویکرد چندجانبه‌ای که انتظار می‌رود او در سیاست خارجی آمریکا پیش ببرد و تلاش‌های او برای برقراری مجدد پیوندها با تشکیلات خودگردان همزمان با حفظ پیوند قوی با اسرائیل، ایده بسته مشوق‌های بین‌المللی را به‌جا و مناسب‌تر می‌سازد.

منبع

(https://mitvim.org.il/en/publication/addressing-needs-promoting-peace-a-proposal-for-an-international-incentives-package-for-israeli-palestinian-peace/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه