اقدام مستقل تل‌آویو علیه تهران

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس‌نیوز» مدعی شد اگر جامعه جهانی مانع دستیابی ایران به توانمندی ساخت سلاح اتمی نشود، اسرائیل به‌صورت مستقل برای متوقف کردن ایران عمل می‌کند.

♦️ اقدام مستقل تل‌آویو علیه تهران

#تحلیل_کوتاه

🔹 بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیراً در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس‌نیوز» مدعی شد اگر جامعه جهانی مانع دستیابی ایران به توانمندی ساخت سلاح اتمی نشود، اسرائیل به‌صورت مستقل برای متوقف کردن ایران عمل می‌کند. در این خصوص نکاتی قابل ذکر است:

🔸 بخشی از این مواضع را می‌توان برگرفته از تبلیغات انتخاباتی و برای مصارف داخلی دانست که همچون دوره‌های گذشته یکی از محورهای آن را اظهارات ایران‌هراسانه و ادعای توانایی برای مقابله با تهران تشکیل می‌دهد. نتانیاهو نیز در این راستا در مصاحبه‌ای گفته است: «من مصمم به متوقف کردن ایران هستم».

🔸 رژیم صهیونیستی مانند برخی کشورهای عربی هرگونه کوتاه آمدن غرب در قبال ایران را مغایر با منافع خود می‌داند؛ لذا آن‌ها نسبت به هرگونه تغییر موضع اروپا و آمریکا ابراز نگرانی کرده و خواستار استمرار فشارها و تحریم‌ها علیه ایران هستند.

🔸 در همین چهارچوب است که گانتز از تصمیم تروئیکای اروپایی برای انصراف از پیش‌نویس قطعنامه محکومیت ایران در شورای حکام انتقاد کرد. مقامات رژیم صهیونیستی همچنین تلاش دارند خود را به عنوان مدافع حقوق کشورهای عربی برای پیشبرد عادی‌سازی و ایران‌هراسی بیشتر جلوه دهند.

🔸 مهم‌تر از همه، رژیم صهیونیستی نقش مکمل را برای اهداف غرب در احیای مذاکرات برجامی و گسترش آن ایفا می‌کند؛ مذاکراتی که محورهای آن را گسترش محدودیت‌های هسته‌ای و وارد کردن مسائل منطقه‌ای و موشکی تشکیل می‌دهد. در این راستاست که گانتز خواستار پرداخته شدن به موضوع گروه‌های مورد حمایت ایران در هرگونه توافق آتی با تهران می‌شود.

✅ به طور کلی می‌توان گفت که مواضع گانتز بیش از آنکه برگرفته از توان تل‌آویو برای مقابله با ایران باشد، فضاسازی انتخاباتی و نیز بیان خواسته‌های این رژیم از کشورهای غربی مبنی بر استمرار سیاست فشار و تحریم علیه ایران محسوب می‌شود.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه