نامه آنتونی بلینکن به رئیس‌جمهور افغانستان

به گزارش شبکه طلوع‌نیوز افغانستان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرده است که دولت بایدن همچنان خروج کامل نیروها از افغانستان تا 11 اردیبهشت را مدنظر دارد.

♦️ نامه آنتونی بلینکن به رئیس‌جمهور افغانستان

🔹 به گزارش شبکه طلوع‌نیوز افغانستان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرده است که دولت بایدن همچنان خروج کامل نیروها از افغانستان تا ۱۱ اردیبهشت را مدنظر دارد.

🔹 در این نامه پیشنهاد شده است دولت افغانستان و طالبان در کنفرانسی با مدیریت سازمان ملل و با حضور روسیه، چین، پاکستان، هند، ایران و آمریکا برای بحث پیرامون رهیافتی واحد برای حمایت از صلح در افغانستان شرکت کنند.

🔹 همچنین بلینکن پیشنهاد برگزاری مذاکرات دولت و طالبان در ترکیه را برای رسیدن به توافق ۹۰ روزه کاهش خشونت ارائه داده است. بلینکن در این نامه از وخیم‌شدن شرایط امنیتی و گسترش مناطق تحت کنترل طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی ابراز نگرانی کرده است.

🔹 با وجود محتوای این نامه، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است آمریکا هنوز برای وضعیت نیروهای خود در افغانستان پس از ۱۱ اردیبهشت تصمیمی نگرفته است و همه گزینه‌ها همچنان روی میز است.

منبع

(https://www.theguardian.com/world/2021/mar/07/antony-blinken-afghanistan-peace-process)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه