منطقه در یک نگاه | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه | 18 اسفند 1399

♦️ منطقه در یک نگاه | ۱۸ اسفند ۱۳۹۹

۱️⃣ دفتر ریاست‌جمهوری سوریه از ابتلای بشار اسد و همسرش به ویروس کرونا و شرایط کاملا با ثبات هر دو خبر داد.

۲️⃣ یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره دیدار اخیر نمایندگان انصارالله با هیئت آمریکایی در عمان گفت: این دیدار به صورت مستقیم برگزار نشد و فضای نشست نیز مثبت نبود.

۳️⃣ براساس اعلام رسانه‌ها، با پیشروی سریع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهر مأرب از سه طرف، شبه نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی راهی جز فرار به سمت استان «شبوه» ندارند.

۴️⃣ رئیس پارلمان ترکیه با درخواست از احزاب سیاسی حاضر در این نهاد قانون‌گذارای برای کمک به شکل گرفتن قانون اساسی جدید این کشور، گفت اگر عزم صادقانه ای وجود داشته باشد، قانون اساسی جدیدی را می‌توان تدوین کرد.

۵️⃣ خبرگزاری رسمی سوریه از جنایت جدید شبه نظامیان کُرد(قسد) در شرق سوریه و ربودن بیش از ۲۰۰ غیرنظامی در چارچوب طرح «سربازگیری اجباری» خبر داد.

۶️⃣ وزیر خارجه دولت مستعفی یمن که در عربستان مستقر است، در سفر به دوحه و دیدار با همتای قطری، ازسرگیری روابط دپیلماتیک میان دو طرف در پی امضای توافق آشتی «العُلا» را اعلام کرد.

۷️⃣ عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تشکیل یک کمیته عالی و تدوین گزارش نهایی در خصوص برنامه عقب‌نشینی نظامیان خارجی از کشور و پایان دادن به مناقشات بر سر این پرونده خبر داد.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه