رژیم صهیونیستی و انتخابات فلسطین

با حرکت گروه‌های فلسطینی در جهت برگزاری انتخابات پارلمانی، موجی از واکنش‌های منفی از سوی رژیم صهیونیستی به راه افتاده است؛ چنانکه در کنار تشدید تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس، رسانه‌های این رژیم از تهدید فعالان سیاسی نزدیک به حماس در کرانه باختری توسط سرویس امنیت عمومی این رژیم (شاباک) به زندانی شدن در صورت نامزدی در انتخابات خبر می‌دهند.

♦️ رژیم صهیونیستی و انتخابات فلسطین

#تحلیل_کوتاه

🔹 با حرکت گروه‌های فلسطینی در جهت برگزاری انتخابات پارلمانی، موجی از واکنش‌های منفی از سوی رژیم صهیونیستی به راه افتاده است؛ چنانکه در کنار تشدید تحرکات نظامی صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس، رسانه‌های این رژیم از تهدید فعالان سیاسی نزدیک به حماس در کرانه باختری توسط سرویس امنیت عمومی این رژیم (شاباک) به زندانی شدن در صورت نامزدی در انتخابات خبر می‌دهند. در خصوص چرایی این رویکرد رژیم چند نکته مطرح است:

🔸 برگزاری انتخابات و رای فلسطینی‌ها به گروه‌های مقاومت، تضعیف موقعیت جریان سازش و تشکیلات خودگردان را به همراه دارد و این به منزله گسترش مقاومت به کرانه باختری و قدس خواهد بود. ضمناً تشکیل پارلمان واقعی مولفه‌ای برای ایجاد کشور مستقل فلسطینی‌ است و چنین چیزی مطابق میل رژیم صهیونیستی نیست.

🔸 پیروزی مقاومت در انتخابات، ادعای تروریستی بودن گروه‌های مقاومت را تضعیف می‌کند و این امر به لحاظ سیاسی و حقوقی پیامدهایی منفی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت؛ بویژه اینکه دادگاه لاهه نیز روند بررسی پرونده جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت غزه را آغاز کرده است. شکسته شدن ادعای تروریستی بودن مقاومت می‌تواند تشدید فشار افکار عمومی برای شکست محاصره غزه را به همراه داشته باشد.

🔸 رای مردم فلسطین به مقاومت به منزله رد روند سازشی است که برخی کشورهای عربی در پیش گرفته‌اند. پیروزی مقاومت در انتخابات خط بطلانی بر عملکرد امارات، سودان، بحرین و مراکش است که مورد حمایت سعودی با ادعای حمایت از فلسطین به سازشکاری با رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند.

✅ در جمع‌بندی نهایی می‌توان گفت صهیونیست‌ها که در شرایط بحرانی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی قرار دارند؛ برگزاری انتخابات فلسطین را شکستی بزرگ برابر مقاومت می‌دانند که نهادینه‌تر شدن مقاومت را به همراه دارد لذا با مانع‌تراشی برای شکست وحدت فلسطینی‌ها و عدم برگزاری انتخابات به دنبال مقابله با این مهم هستند.

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه