منطقه در یک نگاه |۲۵ اسفند ۱۳۹۹

منطقه در یک نگاه |25 اسفند 1399

♦️ منطقه در یک نگاه |۲۵ اسفند ۱۳۹۹

۱️⃣ «محمد علی الحوثی» رئیس شورای عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ضرورت عدم دخالت و نفوذ خارجی در یمن، در توئیتی اعلام کرد منتظر اقدام عملی آمریکا هستیم.

۲️⃣ منابع خبری رژیم صهیونیستی اعلام کردند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در واکنش به ممانعت اردن از عبور هواپیمای او از آسمان این کشور، دستور داده است مجوز عبور هواپیماهای اردنی از آسمان فلسطین اشغالی را لغو کند.

۳️⃣ سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام یک عملیات پهپادی دیگر علیه اهداف نظامی در فرودگاه أبها و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط خبر داد.

۴️⃣ «محمد رعد» نماینده ارشد حزب‌الله در راس هیئتی به روسیه سفر کرد و با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور دیدار داشت.

۵️⃣ دولت انگلیس شش نفر از مقامات ارشد دولت سوریه از جمله وزیر خارجه این کشور را تحریم‌ کرد.

۶️⃣ سخنگوی جنبش حماس ضمن محکومیت خبر افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی، این تصمیم را معلول عادی‌سازی (سازش) کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی دانست.

۷️⃣ گزارش یک موسسه بین‌المللی تحقیقاتی در خصوص فروشندگان و خریداران سلاح در جهان طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهد پنج کشور عربی عربستان، مصر، الجزایر، قطر و امارات در میان ده کشور نخست واردکننده اسلحه قرار دارند.

#منطقه_در_یک_نگاه

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه