جنگ بعدی در شمال رژیم صهیونیستی؛ سناریوها و بدیل‌های راهبردی

موسسه امنیت ملی رژیم صهیونیستی طی یک کار تحقیقاتی به بررسی جنگ احتمالی این رژیم در جبهه شمالی پرداخته و با بیان این که جبهه شمالی در سال‌های اخیر به عنوان یک چالش عمده برای اسرائیل ظاهر شده به توصیه‌هایی برای آمادگی این رژیم برای چنین جنگی کرده است.

♦️ جنگ بعدی در شمال رژیم صهیونیستی؛ سناریوها و بدیل‌های راهبردی

 

#گزارش_کوتاه

🔸 موسسه امنیت ملی رژیم صهیونیستی طی یک کار تحقیقاتی به بررسی جنگ احتمالی این رژیم در جبهه شمالی پرداخته و با بیان این که جبهه شمالی در سال‌های اخیر به عنوان یک چالش عمده برای اسرائیل ظاهر شده به توصیه‌هایی برای آمادگی این رژیم برای چنین جنگی کرده است. برخی از نکات قابل‌توجه این کار تحقیقاتی به شرح ذیل است:

🔹 نویسندگان ادعا نمی‌کنند که جنگ نزدیک یا اجتناب‌ناپذیر است و فرض مشترک آن‌ها این است که ایران و حزب‌الله علاقه‌ای به جنگ با اسرائیل در آینده‌ای نزدیک ندارند اما ضروریست که اسرائیل برای احتمال تشدید منازعه آماده شود.

🔹 جنگ بعدی در شمال با جنگ‌های قبلی متفاوت و بسیار سخت‌تر خواهد بود. این جنگ، جنگی چندلایه خواهد بود که در آن می توان انتظار شلیک موشک‌های بعضاً دقیق، و حملات پهپادی به اهداف نظامی و غیرنظامی در جبهه داخلی را داشت به گونه‌ای که آزادی عمل ارتش را کاهش داده و آسیب جدی به اقتصاد و تاب‌آوری اسرائیل وارد می‌کند.

🔹 چالش‌های دیگر از ناحیه سیستم‌های پیشرفته دفاع هوایی دشمن و تلاش‌های قابل پیش‌بینی از سوی نیروهای دشمن برای نفوذ به قلمرو اسرائیل از لبنان و سوریه خواهد بود.

🔹 ایران در بهره‌برداری از ناآرامی‌های منطقه‌ای ماهرانه عمل کرد و سوریه و غرب عراق را تبدیل به مناطقی کرد که می تواند قابلیت‌های نظامی خود را در آنجا مستقر کند.

🔹 ایران تلاش‌های آشکاری کرد تا حزب الله را به موشک‌های دقیق با هدف خنثی کردن قابلیت‌های راهبردی اسرائیل تجهیز کند و اطمینان یابد که حزب‌الله به عنوان یک عضو کلیدی محور شیعه علیه اسرائیل به قدرتمند شدن خود به لحاظ نظامی ادامه می‌دهد.

🔹 اسرائیل باید آمادگی لازم را برای چنین جنگی در عرصه نظامی، جبهه داخلی، عرصه دیپلماتیک و جنگ شناختی داشته باشد.

منبع

(https://www.inss.org.il/publication/next-war-in-the-north/)

☘️ اندیشکده راهبردی تبیین🌿

▫️@Tabyincenter

ارسال دیدگاه